قاسميان معاون امور بهداشتي مركز بهداشت مغان گفت: تحويل انسانهاي سالم به جامعه هدف اصلي و ذاتي نظام سلامت است.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۸۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

امير قاسميان، معاون امور بهداشتي و رئيس مركز بهداشت شهرستان مغان در گفتگو با خبرگزاری بسیج از گرمی، ضمن گرامیداشت روز ملی بهورز، گفت: تامین و ارتقاء سلامت افراد جامعه هدف اصلی و ذاتی نظام سلامت کشور است و تمامی مدیران نظام سلامت در پیشبرد این هدف نهایت تلاش و همت خود را به کار گرفته‌اند تا انسان‌های سالم تحویل جامعه داده شوند.

وي افزود: در بخش درمان پس ازاجرای گام اول طرح تحول نظام سلامت در کشور انجام سرشماری، شناسایی گروه‌های هدف و غربالگری بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در حوزه بهداشت از اقدامات پیشرو است.

معاون امور بهداشتي آغاز طرح سرشماري بهداشتي از اول شهريور ماه سال جاري را براي ارائه خدمات مطلوب و برنامه‌ريزي دقيق عنوان كرد و افزود: سرشماری بهداشتی در اوایل سال‌جاری در روستاها اجرا شده و از اول شهریورماه با مراجعه خانه به خانه، این سر شماری در سطح شهر هم در حال انجام است و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

قاسميان بیان کرد: این سرشماری طبق بخشنامه ورزات بهداشت و درمان در شهرهای زیر 50 هزار نفر انجام می‌شود؛ در شهرستان گرمي هم آغا‍ز شده و در شهرک ولیعصر(عج) نیز انجام خواهد شد.

وي اظهار كرد: مرکز بهداشت شهرستان گرمي با تجهیز مراکز بهداشتی ودرمانی به کلیه امکانات روز، مستقر کردن پزشک در کلیه مراکز، 75 خانه بهداشت، به خدمت گرفتن پزشک با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان در 11 مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، 75 خانه بهداشت ثابت با 118 روستای اقماری و 135 روستا با پوشش تیم سیاری مشغول خدمت‌رسانی به مردم شريف و زحمتكش است.

ارسال نظرات