خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه هرکجا که انقلاب نیاز به حضور سپاه داشته باشد سپاه در آن جا ایفای نقش می کند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی محدود به داخل کشور می شود بلکه در خارج از کشور انقلاب اسلامی نیز وجود دارد .
کد خبر: ۸۵۶۵۱۲۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا فقیهی در مراسم افتتاحیه مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای علی آباد نیزار طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید گلگون کفن استان قم اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عنوانش، وظایفش معلوم و مشخص شده است.

وی با بیان اینکه هرکجا که انقلاب نیاز به حضور سپاه داشته باشد سپاه در آن وظیفه دارد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی محدود به داخل کشور نمی شود بلکه در خارج از کشور انقلاب اسلامی نیز وجود دارد .

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه جبهه انقلاب اسلامی از لبنان، فلسطین، سوریه و عراق و یمن و حتی بعضاً در آمریکای لاتین با موضوعات دیگری وجود دارد، بیان نمود: هرکجا که ندای حق خواهی و مقابله با استکبارجهانی است، سپاه حضور دارد.

وی با اعلام اینکه سپاه در داخل کشور سه موضوع محوری و اصلی را دنبال و پیگیری می کند، افزود: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و روحیه جهادی و شهادت طلبی و پیاده سازی گفتمان ولایت این سه موضوع اصلی است.

فقیهی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این موضوعات را در پنج ماموریت برای خودش تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: جنگ های سخت، نیمه سخت، نرم، عمق بخشی داخلی و نهضت های جهانی جزء این پنج مولفه هستند.

وی ادامه داد: بسیجیان برادر امروز، در گردان های امام حسین(ع)، بیت المقدس، امام علی(ع) و خواهران بسیجی در گردان های کوثر و الزهراء سازماندهی شده اند که این عزیزان در کنار یگان های رزمی نیروی زمینی، هوائی و دریای سپاه پاسداران جنگ های سخت و نیمه سخت را دنبال می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان اینکه تشکیل حلقه های تربیتی شجره طیبه صالحین در بسیج نشان از فعالیت سپاه در حوزه جنگ نرم دارد، افزود: مباحث اعتقادی، اخلاقی، تربیتی و موضوعات مهارتی و بصیرتی برمبنای مسائل روز در حلقه های شجره طیبه صالیحین پایگاه های مقاومت مطرح می شود.

وی بیان کرد: دشمنان هر روز با حربه های گوناگون سعی بر دشمنی با نظام اسلامی دارند، ولی ملت ایران با گوش جان سپردن به فرمایشات گهربار رهبری هر روز این موضوعات را به خوبی پشت سر می گذارد.

فقیهی با اشاره به اینکه اگر در بین کشورهای منطقه که دیده می شود هر کدام ناامنی خودشان را دارند، ابراز کرد: در سوریه، نظام جمهوری اسلامی ثابت کرد که آمریکا و هم پیمانانش آن چیزی را که می خواستند پیاده کنند، با رهبری حکیمانه انقلاب اسلامی خنثی شد و به اهداف شومشان نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 67 امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج صدها میلیونی جهان اسلام را صادر کردند و ما امروز می بینیم که در سوریه بسیج صدها میلیونی جهان اسلام اتفاق افتاده است و از همه کشورهای اسلامی آنجا گردهم آمدند و از اسلام دفاع می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: در موضوعات عمق بخشی داخلی که سپاه در رسالت خودش که ترسیم کرده، یک اصل را به عنوان مردم یاری و کمک به مردم و اتصال به دریای بی کردان مردم قرار داده است که همین بسیج مستضعفین است و در همین زمینه بعد از دفاع مقدس تمام امکانات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای خدمات به مردم، حفظ انقلاب اسلامی و حفظ نظام قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگر امروز قرارگاه خاتم الانبیاء را می بینیم که رقبای خارجی هم قدرت رقابت با آن را ندارد، همان رزمندگان جنگ و جبهه هستند که بعد از دوران دفاع مقدس سازماندهی شدند و به عنوان مجموع خاتم الانبباء گردهم آمدند تا کشور را آباد کنند.

فقیهی با بیان اینکه اگر در پارس جنوبی می بینیم که موفقیت حاصل شده، موفقیت برای قراگاه خاتم است، اعلام کرد: تمام شرکت های خارجی آنجا را رها کردند و تنها قرارگاه خاتم الانبیاء ایستاد و پارس جنوبی را به بهره برداری رساند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء در بحث سدسازی، متروی تهران، جاده، تونل و دیگر مسائل مشارکتی عظیم داشته است، اذعان کرد: هرجا که نیاز به حضور بوده است، قرارگاه خاتم در آنجا ورود پیدا کرده است و باعث استقلال کشور شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء قسمتی از بودجه خودش را برای محرومیت زدائی در روستاهای کشور قرارداده است، افزود: ساخت مسجد، حسینیه، غسالخانه، خانه عالم، آب روستائی، مدارس روستائی، راه روستائی و دیگر مسائل از موضوعاتی است که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و پیگیری سپاه های استانی در مناطق محروم ایجاد می شود.

وی در پایان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در گفتمان ولایت به عنوان موضوع محوری برای بازدارندگی تحریم که دشمنان بر علیه ما پیش گرفتند مطرح شده است و بایستی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرهنگ در میان مردم ما قرار بگیرد زیرا که حفظ نظام در گرو اقتصاد مقاومتی است .



ارسال نظرات