خبرهای داغ:
مشاور علمی و فناوری استانداری گلستان گفت: هیچ اشتغالی بالاتر از مشاغل دانش بنیان نیست
کد خبر: ۸۵۶۵۱۷۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی اکبر جلالی صبح امروز در دهمین جشنواره تعاونی‎ها و کارآفرینان برتر گلستان اظهار کرد: ما باید مدریت را بر اساس علم نهادینه کنیم چرا که با روش‎های سنتی نمی‎توان کشور را ادامه داد.

وی با بیان اینکه تعاونیها و کارآفرینان باید از یکدیگر دفاع کنیم، تصریح کرد: یک پروژه از زمانی که در هیئت دولت مورد بررسی قرار می‎گیرد تا به خروجی برسد بسیار زمان می‎برد و از نظر هزینه مقرون به صرفه نخواهد بود.

مشاور علمی و فناوری استانداری گلستان ادامه داد: استان از نگاه کلی و بیرونی در ده‎ها طرح مشغول فعالیت است و دلیل آن که این طرح‎ها اجرا نمیشود این است که ما بسیار وابسته به دولت هستیم.

جلالی با بیان اینکه استان گلستان شباهت زیادی از نظر جغرافیایی نسبت به ایرلند دارد، گفت: ایرلند از ظرفیت‎های خود به خوبی استفاده می‎کند و این درحالی است که سطح ایکیو و دانش ما از این کشور بالاتر است.

تا سال 2020 بیش از 30 میلیون بدون خودرو در جاده‎ها خواهد بود

وی با بیان اینکه در سال 2020 بیش 30 میلیون خودروی بدون راننده وارد جادهها می‎شوند، گفت: این کشورها خط تولید‎های خود را نمی‎خواهند دور بریزند و بنابر این می‎خواهند از ظرفیت‎های کشورهای کمتر توسعه یافته بهرهبرداری کنید.

مشاور علمی و فناوری استانداری گلستان ابراز داشت: جهان امروز مسیر جهانی شدن را در پیش دارد و بر این اساس امروز مشکلات کشور چین تنها به آن کشور بر نمی‎گردد و مسائل اقتصادی آن در دنیا دیده می‎شود.

جلالی با بیان اینکه مشکل تعاونی‎ها پول نیست، افزود: امروز باید از عرصه‎های تعاونی به بازار فروش جهانی فکر کرد.

وی با بیان اینکه 4 میلیون و 500 دانشجو در کشور وجود دارد، بیان داشت: ما یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‎دهیم و برتری علمی ما در جهان بسیار بالا است و باید از این ظرفیت به درستی بهره‎برداری کنیم.

مشاور علمی و فناوری استانداری گلستان افزود: 5 هزار دانش آموخته دانشگاهی در گلستان را تحت عنوان طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ساماندهی کردیم و از این تعداد 2 هزار و 100 نفر در دوره‎های کارورزی آموزش دادیم.

هیچ اشتغالی بالاتر از مشاغل دانش بینان نیست

جلالی با بیان اینکه هیچ اشتغالی بالاتر از مشاغل دانش بینان نیست، ابراز داشت: به طور متوسط بازدهی سیستم‎های بخش خصوصی و دولتی 30 درصد است و 70 درصد تجهیزات فضا و کارگاه بیکار و بلا استفاده است.

وی گفت: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی یک طرح نجات بخش اقتصاد مقاومتی است

مشاور علمی و فناوری استانداری گلستان با بیان اینکه دولت تصور دارد اشتغال در پول است، گفت: در چنین شرایطی دولت متقاعد شده که طرح کارورزی دانش آموختگان اجرا شود.

گفتنی است در این مراسم از سامانه ثبتنام طرح کارورزی کشور به آدرس www.irankarvarz.irراه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج کمک هزینه کارورزی ماهیانه در سال 1394 معادل 400 هزار تومان است که 70 درصد این مبلغ توسط واحد پذیرنده و 30 درصد باقیمانده توسط دستگاه‎های مجری به کارورز پرداخت می‎شود و در استان‎های که نرخ بیکاری سالانه آنها در سه سال متوالی منتهی به سال اجرای قانون، بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور باشد سهم دستگاه مجری به کارورز معادل 50 درصد است

به گفته مهندس علی اکبر جلالی دولت می‎تواند با طرح نشلغب دانش بنیان 500 هزار اشتغال در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها