خبرهای داغ:
مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) با حضور مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روستای علی آباد نیزار قم افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۱۸۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم افتتاحیه مسجد حضرت موسی به جعفر(ع) با حضور سردارسيد ضياءالدین حزنی٬ فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رضا فقیهی معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، سید حسین فرهادی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم، اهالی روستا و دیگر مسئولین استانی برگزار شد.

سردار سید ضیاء‌الدین حزنی در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از خیرین مسجد سازدر سراسرکشور اظهار کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران، دو مشکل عمده وجود دارد، یکی کمبود مسجد و دیگری کمبود روحانی است.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بیشتر مساجدی که در سطح کشور وجود دراد، خیرین و مردم قبل از انقلاب ساختند، افزود: بعد از انقلاب مسجد کم ساخته شد و در مجموع در کشور عزیز ایران 70 هزار مسجد داریم که 60 هزار آن متعلق به شیعیان و 10 هزار متعلق به اهل سنت است.

وی با بیان اینکه ما از این 60 هزار مسجدی که داریم فقط 3 هزار مسجد مورد تائید نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این 3 هزارمسجد، مساجدی هستند که در آنها نماز صبح برگزار می شود و نماز های دیگر با 90 درصد جمعیت منطقه برگزار می شود.

سردار حزنی با اعلام اینکه 57 هزار از مساجد ما در حد جمهوری اسلامی ایران نیست، بیان نمود: اولا 40 در صد از مساجد ما روحانی ندارند و ثانیاً بعضی از مساجد فقط در ماه های محرم، صفر و رمضان باز هستند.

رضا فقیهی نیز در این مراسم با بیان اینکه هرکجا که انقلاب نیاز به حضور سپاه داشته باشد سپاه در آن وظیفه دارد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی محدود به داخل کشور می شود بلکه در خارج از کشور انقلاب اسلامی نیز وجود دارد .

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه جبهه انقلاب اسلامی از لبنان، فلسطین، سوریه و عراق و یمن و حتی بعضاً در آمریکای لاتین با موضوعات دیگری وجود دارد، افزود: هرکجا که ندای حق خواهی و مقابله با استکبارجهانی است، سپاه حضور دارد.

وی با اعلام اینکه سپاه در داخل کشور سه موضوع محوری واصلی را دنبال و پیگیری می کند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و روحیه جهادی و شهادت طلبی و پیاده سازی گفتمان ولایت این سه موضوع اصلی است.

فقیهی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این موضوعات را در پنج ماموریت برای خودش تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: جنگ های سخت، نیمه سخت، نرم، عمق بخشی داخلی و نهضت های جهانی جزء این پنج مولفه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 67 امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج صدها میلیونی جهان اسلام را صادر کردند و ما امروز می بینیم که در سوریه بسیج صدها میلیونی جهان اسلام اتفاق افتاده است و از همه کشورهای اسلامی آنجا گردهم آمدند و از اسلام دفاع می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم ادامه داد: اگر امروز قرارگاه خاتم الانبیاء را می بینیم که رقبای خارجی هم قدرت رقابت با آن را ندارد، همان رزمندگان جنگ و جبهه هستند که بعد از دوران دفاع مقدس سازماندهی شدند و به عنوان مجموع خاتم الانبباء گردهم آمدند تا کشور را آباد کنند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء در بحث سدسازی، متروی تهران، جاده، تونل و دیگر مسائل مشارکتی عظیم داشته است، اذعان کرد: هرجا که نیاز به حضور بوده است، قرارگاه خاتم در آنجا ورود پیدا کرده است و باعث استقلال کشور شده است.

پخش کلیپ از اقدمات ساخت و تقدیر از عوامل ساخت این مسجد از دیگر برنامه های این مراسم افتتاحیه بود.



ارسال نظرات