خبرهای داغ:
ریاست ستاد راهیان نور کشور گفت: اعزام زائرین به دو بخش کاروان های سازماندهی شده و شخصی تقسیم می شود که در سال گذشته 97 هزار خودروی شخصی با هزینه های شخصی بصورت خودجوش به مناطق راهیان نور عزیمت کردند.
کد خبر: ۸۵۶۵۲۴۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین بسیج مستضعفین کشور با حضور در دفتر استاندار خراسان جنوبی از نزدیک با مهندس خدمتگزار دیدار کرد و ضمن قدردانی از حمایت‌های استان خراسان‌جنوبی در خصوص راهیان‌نور، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی از راهیان نور به بقاع فرهنگی تعبیر کردند به نظر می‌رسد که با یک حرکت فرهنگی بزرگ روبرو هستیم که بعد از کار برای شهدا بخصوص شهدای گمنام در اولویت حوزه فرهنگی قرار می‌گیرد و می‌بایست برجسته‌تر شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در بسیج نیز با تأکید سردار نقدی به جد پیگیری و اجرا می‌شود بطوریکه در سال‌های 86 و 87 سالانه 400 هزار نفر زائر به راهیان نور اعزام می‌شدند و این طور احساس کردیم که یک ظرفیت ارزشمندی وجود دارد که می‌بایست آن را توسعه دهیم و بعنوان مهمانی شهدا و یک حج بصیرتی می‌طلبید تا با همت جدی دولت مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس ستاد راهیان‌نور کشور تصریح کرد: خوشبختانه دولت از همان سال‌ها وارد عمل شد و یک رقابت بسیار خوب و صمیمی در تمام استان‌ها شکل گرفت بحدی که ظرفیت جمعیتی 10 هزار نفر(با ملاحظه شب مانی) در سال 87 امروز به 110 هزار نفر رسیده است.

سردار فضلی افزود: با تکمیل زیرساخت‌های راهیان‌نور از سال 88، شاهد حضور زائران در چهار فصل سال هستیم که امکان عزیمت به 5 استان بصورت زمینی و دو استان بصورت ساحلی در پهنه آب فراهم آمده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین، ادامه داد: در شرایط موجود برنامه‌ریزی شده تا زائران شهدا در فصول سرد سال به مناطق جنوب و در ایام گرم به شمال‌غرب کشور اعزام ‌شوند.

وی تأکید کرد: اعزام زائران به دو بخش کاروان‌های سازمان‌دهی شده و شخصی تقسیم می‌شود که در سال گذشته 97 هزار خودروی شخصی با هزینه‌های شخصی بصورت خودجوش به مناطق راهیان نور عزیمت کردند و در آنجا مورد خدمت فرهنگی و روایتگری قرار گرفتند.

رئیس ستاد راهیان‌نور کشور بیان کرد: در عرصه زیرساخت روایت‌گری سال 88 سخت می‌توانستیم 50 نفر راوی بصورت متمرکز از طریق سامانه واحد در اختیار داشته باشیم ولی به فضل خدا امروز 20 هزار و 500 راوی که 60 درصد آن‌ها با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از راویان دوران دفاع مقدس هستند و 40 درصد از جوانان آموزش دیده که با ممارست و مطالعه در سه سطح کار روایتگری در خدمت عملیات بزرگ روایتگری قرار گرفتند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، خاطرنشان کرد: به موازات روایتگران، تربیت 76 هزار مدیرکاروان‌های راهیان‌نور را صورت داده‌ایم که 22 هزار نفر آن‌ها از مدیران مدارس هستند که در کنار 19 هزار خادم داوطلب و 26 هزار طلبه و روحانی به خوبی می‌توانند از این عملیات بزرگ فرهنگی پشتیبانی کنند.

سردار فضلی افزود: قریب11 نقطه اجرای عملیات رزمی شبانه در راهیان‌نور پیش‌بینی شده است که از آن جمله اردوگاه شهید باکری خرمشهر با سالن نمایش 28 هزار نفری و استادیومی به وسعت 12 هزار نفری می‌تواند جذاب، سازنده و مؤثر باشد.

سردار فضلی با بیان اینکه در سال گذشته 5 میلیون زائر به مهمانی شهدا آمدند اظهار کرد: ازحدود 43 زیارتگاه و یادمان، 11 مورد را ارتش و 2 مورد را نیروی انتظامی و 31 مورد را سپاه و بسیج مدیریت می‌کنند که امیدواریم با ظرفیت‌سازی در حوزه راهیان‌نور دانش‌آموزی زائران دانش‌آموز از 650 هزار نفر تا پایان امسال به 700 هزار نفر برسد.

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها