خبرهای داغ:
مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان:

کارکنان از صبر والدین شهدای مفقودالاثر الگوبرداری کنند

نیروهای جدیدالورود بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از صبر والدین شهدای مفقودالاثر و آزادگان الگوبرداری کنند تا در انجام وظایف خود موفق باشند.
کد خبر: ۸۵۶۵۲۴۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی ایثار، غلامرضا حقایق‌پورمدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در اولین کارگاه آموزشی نیروهای جدیدالورود بنیاد که در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی گلزار شهدای قزوین برگزار شد، به ویژگی‌های اخلاقی کارکنان اشاره کرد و گفت: وجدان کاری، اخلاص، خستگی‌ناپذیری، مسئولیت‌پذیری، نظم و انضباط اداری، حفظ اسرار، امانتداری و وقت شناسی از جمله این ویژگی‌هاست که با داشتن آنها می‌توانند وظایف خود را بدرستی انجام بدهند.

وی گفت: صبر و استقامت را از مادران و پدران شهدای مفقودالاثر و آزادگان یاد بگیرند و در انجام کارها عجله نداشته باشند تا در انجام وظایف خود موفق باشند.

حقایق‌پور با بیان اینکه سعه صدر مهمترین ابزار کارکنان است تا با داشتن آن بتوانند در ارائه خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر موفق باشند، افزود: کارکنان باید در انجام هر کاری علاقه و انگیزه داشته باشند تا در مواجه با مشکلات خسته نشوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه سازمان پویا باید همیشه در حال تحول باشد، گفت: کارمندان پویا و اخلاق‌مدار با نوآوری و خلاقیت می‌تواند تحولات را در سازمان ایجاد کنند.

این مسئول گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم با ارائه خدمات مناسب به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کسب خشنودی آنها موفق باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: بنیاد بیشتر این یادواره‌ها را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌کند تا بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی بنیاد با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می‌شود، گفت: اشاعه این فرهنگ از نیازهای ضروری جامعه است و هر چقدر از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، نیاز مردم به آن بیشتر احساس می‌شود.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس برابر همه کشورهای جهان با شجاعت ایستادند، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین عامل پیروزی آنها بود، اکنون نیز مردم ما با داشتن این فرهنگ می‌توانند به موفقیت‌های چشمگیری برسند به همین دلیل باید تلاش کرد فرهنگ یاد شده را در جامعه توسعه و ترویج داد.

وی با اشاره به اینکه چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت از جمله برنامه‌های مسئولان قوه مجریه است، گفت: ادغام معاونت‌های فرهنگی با پژوهش و مسکن با تعاون در راستای تحقق این هدف بوده که امسال در بنیاد اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "بنیاد شهید و امور ایثارگران افضل نهادهاست"، گفت: بعد از انقلاب اسلامی نهادهای مختلفی تشکیل شده ولی امام راحل فقط درباره بنیاد به دلیل اینکه جامعه هدفش خانواده‌های شاهد و ایثارگر هست چنین مطلبی را فرموده که مطلب فوق بیانگر مقدس بودن این نهاد نسبت به دیگر نهادهاست.

این مسئول افزود: کارکنان بنیاد باید قدر خودشان را بدانند که در نهاد مقدسی به نام بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام وظیفه می‌کنند و به افراد بزرگواری همچون خانواده‌های شهدا و ایثارگران خدمت ارائه می‌دهند.

وی به اداره اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: این اداره موفق شده بیش از 80 درصد آثار مکتوب شهدا را جمع‌آوری کند که این آثار مورد استفاده علاقمندان، هنرمندان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به مرکز مراجعات و ارتباطات بنیاد افزود: این مرکز با هدف ارائه خدمات مطلوب در شان خانواده‌های شهدا و ایثارگران با شعار "نمی‌آئید ولی پاسخ می‌گیرید"، تاسیس شده است.

حقایق‌پور با بیان اینکه این مرکز در تحقق هدف فوق، خط تلفنی 16 16 را راه‌اندازی کرده تا جامعه هدف در تماس با این خط، بتوانند مشکلاتشان را مطرح کنند و پاسخ‌های لازم را در رفع مشکلاتشان بگیرند، گفت: این مرکز تاکنون توانسته موفقیت‌های خوبی را کسب کند ولی برای موفقیت 100 درصد باید اقدامات مناسب‌تری با تلاش کارکنان به ویژه با ورود نیروهای جدیدالورود به بنیاد صورت بگیرد.

گفتنی است: کارگاه آموزشی یک روزه، برای 46 تن از کارکنان جدید الورود با هدف تشریح وظایف و منشور اخلاقی کارکنان بنیاد، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، اصول مدیریتی و برنامه‌های اجرایی بنیاد برگزار شد.

در این کارگاه یداله محمدبیگی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، احسان‌اله لنکرانی معاون فرهنگی و امور اجتماعی، محمدرضا علی‌اکبربیک معاون تعاون و مسعود بخارایی معاون بهداشت و درمان، حضور داشتند و وظایف و فعالیت‌های واحدهای مربوطه را برای نیروهای جدید الورود تشریح کردند.

در این کارگاه آموزشی، نیروهای جدید الورود سوالات خود را در رابطه با مسائل گوناگون مطرح کرده و هر یک از معاونین پاسخ‌های لازم را به آنان ارایه کردند.

1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار