مسئولیت‌گریزی برخی مسئولان خسارت‌های جبران‌ناپذیزی را بر چرخه پیشرفت کشور تحمیل می‌کند، نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه با اعضای دولت به آنها متذکر شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۲۵۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئولیت‌گریزی برخی مسئولان خسارت های جبران ناپذیزی را بر چرخه پیشرفت کشور تحمیل می‌کند.

نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه با اعضای دولت به آنها متذکر شد.

آقای ربیعی وزیر کار در این جلسه مخاطب رهبری قرار گرفتند که متن بیانات رهبر به شرح زیر است: «یک مسئله‌ی دیگر، ایجاد مجاری درست کار است؛ که این یک حرف است، یک کلمه است، منتها کار خیلی بزرگ و مهمّی است؛ مجاری کار را بایستی ما به‌وجود بیاوریم. وقتی راجع به کار و اشتغال انسان صحبت میکند و تشویق میکند -همین‌طور که عرض کردم - طرف مقابل می‌گوید خب، آقا من بیکارم، چه‌کار کنم؟ راه‌های جست‌وجوی کار را ما بایستی به مردم نشان بدهیم. در تلویزیون یک برنامه‌ای چند روز قبل من دیدم که برنامه خوبی بود؛ گزارشی تهیه کردند. یک نفری می‌آید آنجا و می‌گوید که من با 10 میلیون تومان توانسته‌ام این اشتغال را ایجاد کنم که این‌قدر درآمد دارد.

Description: http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000131/nf00131485-1.jpg


مربوط به [پرورش‌] گُل است، می‌گوید گُل تولید می‌کنیم. بعد او اشاره می‌کند و می‌گوید کسانی که مایلند این کار را انجام بدهند، در فلان‌جا و فلان‌جا زمین‌های دولتی هست و در اختیارشان گذاشته می‌شود؛ بروند مثلاً گُل تولید کنند. من یادم هست دوستان اقتصادی در یک برهه‌ای قبل از دولت شما، آمده بودند [بحث می‌کردند] راجع به اینکه با چقدر پول می‌شود یک شغل ایجاد کرد؛ صحبت 100 میلیون و بعضی مشاغل 500 میلیون و این چیزها بود! خب با 10 میلیون می‌شود شغل ایجاد کرد.

حالا این یک نمونه است؛ یک نمونه‌ی دیگر که اتّفاقاً آن هم در همین تلویزیون بود؛ یک برنامه‌ دیگر بود؛ یک خانمی بود که یک چیزهایی درست می‌کرد و می‌گفت من این شغل را با 20 میلیون سرمایه‌گذاری توانستم به‌دست بیاورم. خب، معلوم می‌شود ظرفیت ها خیلی زیاد است. یک جلسه‌ دیگر همین‌جا با آقایان بودیم، صحبت شد که رشد ما باید بالا باشد؛ گفتیم رشد بعضی از کشورهای پیشرفته‌ اروپایی غالباً دو، یک، یک و نیم [درصد است‌]؛ علت این است که ظرفیت ها پر شده؛ کما اینکه مثلاً فرض کنید کشور چین که رشد ده، یازده، دوازده درصدی داشت، حالا الان رشدش پایین افتاده؛ برای خاطر اینکه ظرفیت هایش پر شده؛ ظرفیت های زیادی پر شده و کمتر هم خواهد شد؛ ما ظرفیت های مان هنوز خیلی زیاد است.

لذا دوستانی که راجع به رشد 8 درصدی در برنامه‌ ششم، اشکال می کردند، پاسخی که داده شده به آنها از طرف آدم های کارشناس و متخصص این بود که ما می توانیم و با واقعیت های کشور تطبیق می کند؛ همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور هم امروز اشاره کردند. بنابراین یکی از مسائل، ایجاد مجاری کار است که ما ببینیم چه‌جوری می شود کار [ایجاد کرد].

حالا این به عهده‌ کدام‌یک از بخش های دولتی است؟ آقای ربیعی که همیشه می‌گوید مسئله‌ اشتغال و مانند این‌ها به عهده‌ من اصلاً نیست و خودشان را خلاص می کنند ولی بالاخره یکی از بخش ها، یا شما یا سازمان برنامه [مسئول‌] است؛ البته وزارت اقتصاد هم به یک معنا در بعضی از جاها واقعاً مسئول است؛ اینکه ما وزارت اقتصاد را مسئول بدانیم، منافات ندارد که به شماها هم اخلاص داشته باشیم! چیزهایی هم مربوط به وزارت اقتصاد یا بانک است که حالا خدمت آقای سیف هم می رسیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها