معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش از تهیه و تولید محصولات فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی میان دانش آموزان خبر داد و گفت:‌ این محصولات فرهنگی از اول مهر در مدارس توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۱۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

به گزارش بسیج، مهرزاد حمیدی در چهارمین جشنواره کشوری نوجوان سالم اظهار داشت: رفتارهای پُرخطر مانند استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر، روان گردان‌ها و گرایش به خشونت یکی از مهمترین مصادیق نگران کننده در حوزه آسیب‌های اجتماعی نوجوانان است، دلیل اهمیت آن از این جهت است که اغلب ظاهر تفریحی و سرگرم کننده دارد و بدین ترتیب نوجوانان را به دام می‌اندازد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: عوامل خطرآفرین در زندگی نوجوانان رو به گسترش است به همین دلیل باید آنها را توانمند کرد تا بیاموزند چگونه تصمیم بگیرند، درست را از نادرست تشخیص دهند و توانایی نه گفتن به دیگران را داشته باشند.

حمیدی بیان کرد:‌ یکی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش توجه به آموزش شیوه‌های زندگی سالم به دانش آموزان و ارتقای توانمندی آنها در مواجهه با رفتارهای پرخطر است. نوجوانان باید بیاموزند مراقبت از خود یعنی سلامتی در ابعاد جسمانی،‌ روانی و اجتماعی. شیوه‌های زندگی سالم نسبت به دوری از رفتارهای پُرخطر تاکید دارد و بر همین اساس برنامه‌های مختلفی در وزارت آموزش‌وپرورش تدوین و اجرا شده است.

وی عنوان کرد:‌ تدوین سند ملی و استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، راه اندازی ماتریس همکاری بین نهادهای دولتی و خصوصی، نظام اجتماعی رصدگیری از آسیب‌ها، تهیه و انتشار نشریات پیشگیری نوین ویژه دانش‌آموزان، والدین و معلمان، درج واحد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تلاش برای ایجاد ردیف ویژه در برنامه ششم توسعه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های در حال اجراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌محصولات و بسته‌های فرهنگی تهیه شده که از اول مهر در مدارس توزیع می‌شوند که بر روش‌های پیشگیری از آسیب‌ها تاکید دارند.

حمیدی خاطرنشان کرد:‌ آثار رسیده به چهارمین دوره جشنواره نوجوان سالم در مقایسه با نخستین دوره جشنواره 35 برابر افزایش یافته است.

ارسال نظرات