معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

شیوع اعتیاد در ایران بالاتر از متوسط جهانی

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، شیوع اعتیاد در ایران را بالاتر از متوسط جهانی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۲۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

به گزارش بسیج، پرویز افشار در چهارمین جشنواره نوجوان سالم، مساله «پیشگیری از اعتیاد» را کلیدی‌ترین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه در شرایط فعلی، کشورمان به واسطه مجاورت با بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان، از شیوع اعتیادی بالاتر از حد متوسط برخوردار است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: البته هیچگاه شیوع اعتیاد در کشورمان فراتر از 3 درصد جمعیت نرفته است و ما وظیفه صیانت از 97 درصد سالم جامعه را برعهده داریم.

وی با اشاره به تدوین برنامه پیشگیرانه و صیانتی با تکیه بر اهداف بالادستی، گفت: ما اهداف پیشگیرانه خود را در چهار فضای خانه و محله، آموزشی، فضای کاری و فضای مجازی دنبال می‌کنیم.

افشار با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در برنامه صیانتی و پیشگیرانه از اعتیاد دارد، از اختصاص 50 درصد اعتبارات این بخش از ستاد در حوزه آموزش و پرورش خبر داد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ما بر اساس سند پیشگیری اولیه اعتیاد که تا پایان برنامه پنجم معتبر است، موظف به تحت پوشش قرار دادن 40 درصد از جامعه هدف خود بودیم که خوشبختانه با مشارکت و همکاری خوب وزارت آموزش و پرورش، به این هدف نائل آمدیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی غیردولتی در امر صیانت، «اعتیاد» را بزرگ‌ترین بیماری توصیف و خاطرنشان کرد: اعتیاد جزو 5 علل اصلی مرگ و میر در کشور است.

ارسال نظرات