یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

باید در روابط تجاری مان حساسیت داشته باشیم

درچنین شرایطی ورود جریان سرمایه ای را ایجاد کنیم تا بتوانیم تراز سرمایه ای را مثبت کنیم ؛ شرکت های خارجی به عنوان اشخاص حقوقی و افراد حقیقی خارجی در کشور ما سهام بخرند وبتوانند صنایعی را ایجاد کنند که اشتغالزا باشد.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۲۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

سیاوش غیبی پور اقتصاد دان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بخشی از مشکلات در واردات و صادرات ناشی از تحریم هایی که به ناحق ایجاد شده است دنیای اقتصادی پیوستاری است  چونان پیکره انسان است هر جا آسیب ببیند  بقیه هم این آسیب را باید جبران کنند؛ شرایط تحریم برای برخی کشورهای مشابه ما نیز ایجاد شده؛ شرایط برای ورود سرمایه نیز ایجاد شده است.

وی گفت: در تراز تجاری دو بحث داریم  یکی بحث تراز تجاری که دولت  چی می خرد و دیگری تراز سرمایه است که  ما چه سرمایه ای در سایر کشورها می خریم و آن کشورها  چه سهامی می خرند  و می فروشند.

اقتصاددان با توجه به شرایط تجاری ایجاد شده بیان داشت: درچنین شرایطی ورود  جریان سرمایه ای را  ایجاد کنیم تا بتوانیم تراز سرمایه ای را مثبت کنیم ؛ شرکت های خارجی به عنوان اشخاص حقوقی و  افراد حقیقی  خارجی در کشور ما سهام بخرند وبتوانند صنایعی را ایجاد کنند که اشتغالزا باشد، اینگونه در روابط تجاری مان حساسیت داشته باشیم تا براساس اهداف مان پیش رود که این برای کشور ما موفقیت است.

ارسال نظرات