آیت الله ناصری اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای الهی است که خدای متعال آن را امتیاز اسلام معرفی کرده است. اگر اسلام امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد امتیازی نسبت به سایر ادیان ندارد.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۸۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از عصر فرهنگ: آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان روز گذشته در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن اشاره به تصویب و ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: امیدوارم با برنامه ریزی موارد قانونی اجرا شود. قانون کاملاً شفاف نیست ولی قانونی است که باید مسائل، حدود و جهات شرعی آن را از منابع اسلامی و مراجع جویا شد.

خطیب جمعه یزد اظهار کرد: هر جامعه ای منکر و معروفی مربوط به خود دارد که با جوامع دیگر متفاوت است. هر کس باید منکر و معروف را در جامعه خود تدوین کند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اهمیت مساله امر به معروف و نهی از منکر باید به نحوی در جامعه مطرح شده و همه مکلف به رعایت آن شوند. امر به معروف و نهی از منکر یک جنبه عمومی هم دارد، همه ما موظفیم مردم را به کارهای خوب و ارزشی هدایت کنیم و از کارهای زشت و نامناسب بازداریم. این آگاهی دادن بسیار موثر است چرا که خیلی ها از مصادیق منکر اطلاع ندارند.

وی با اشاره به آیه شریفه «كُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای الهی است که خدای متعال آن را امتیاز اسلام معرفی کرده است. اگر اسلام امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد امتیازی نسبت به سایر ادیان ندارد. متاسفانه گاهی ما دلسوز نیستیم و از گناه نزدکان می گذریم. این دوستی نیست.

آیت الله ناصری در پایان تاکید کرد: الان بیرون از جامعه کسی اطلاعی از وظیفه خود ندارد. باید یک گروه تحقیقی زیر نظر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خط مشی ها را مشخص کند.

 

ارسال نظرات