خبرهای داغ:

توجه ویژه به معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز

معاون شهرداری شیراز با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در این سازمان گفت: در طراحی این پروژه‌ها سعی شده تا با توجه ویژه به معماری ایرانی- اسلامی بناهایی طراحی شود که بتواند نیازهای مردم را برآورده کند.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۵۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران گفت: معاونت فرهنگی و امور اجتماعی، با افزایش سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی خود، بسترسازی مناسبی جهت تعامل و مشارکت عملی و همه جانبه شهروندان در سطح شهر فراهم کرده است.
وی افزود: در این راستا این معاونت با پرداختن به امور زیربنائی اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، گردشگری و ورزشی به منظور نیل به اهداف و سیاست‌های کلان شهرداری شیراز اقدامات اساسی در زمینه شناسائی و امکان‌سنجی اراضی سطح مناطق  بر اساس آمایش سرزمینی با کاربری‌های مختلف و همچنین مقدمه‌سازی و اجرایی کردن پروژه‌ها جهت استفاده بهینه از آن‌ها انجام داده است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز اظهار کرد: طراحی و ساخت مجموعه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی همچون فرهنگسراها، کتابخانه‌ها، مجموعه‌های ورزشی، سراهای محله، دارالقرآن، پارک‌های علمی تفریحی و ... از جمله پروژه‌هایی است که در این معاونت در حال برنامه‌ریزی و در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: در طراحی این پروژه‌ها سعی شده تا با توجه ویژه به معماری ایرانی- اسلامی بناهایی طراحی و اجرا شود که بتواند نیازهای مردم را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برآورده کند.
فرخ‌زاده افزود: در طی سال 1394 پروژه‌های متعددی در حال ساخت و یا طراحی است که می‌توان گفت پروژه‌های تمام شده شامل چمن‌های مصنوعی با کاربری ورزشی در مناطق مختلف، نمازخانه شهرداری الکترونیک، مرمت مرکز شیرازشناسی در منطقه یک، پنج باب کتابخانه در سطح مناطق، چمن مصنوعی پارک شکوفه در منطقه دو، اندیشکده فرهنگی ـ مذهبی در منطقه تاریخی و فرهنگی است.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی توسط این معاونت در دست اجرا و پیگیری است، بیان کرد: سرای محله گود دباغی، مجموعه ورزشی تل ریگی، سالن نمایش تئاتر کوی زهرا، کتابخانه پارک شکوفه پروژه‌هایی هستند که در منطقه دو در مراحل اجرایی قرار دارند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: پروژه‌های مجتمع فرهنگی ـ مذهبی پارک برآفتاب سعدی، کتابخانه، زمین چمن مصنوعی و فرهنگسرا در منطقه سه، دارالقرآن، کتابخانه، دو باب سرای محله در منطقه چهار، اولین سالن تیراندازی جنوب کشور، چمن مصنوعی، دو باب کتابخانه در منطقه پنج، سه باب فرهنگسرا، مجموعه ورزشی چند منظوره در منطقه شش، دو باب فرهنگسرا، دو زمین چمن مصنوعی، سالن توپی چند منظوره مهدی آباد در منطقه نه و فرهنگسرای حکمت(شهرک استقلال)، دو باب سرای محله و کتابخانه در منطقه ده شهرداری شیراز پروژه‌های در دست اجرای معاونت فرهنگی و امور اجتماعی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها