خبرهای داغ:
دوچرخه‌سوار بسیجی مرودشتی در یک حرکت خودجوش مسیر یک‌هزار و 300 کیلومتری مرودشت به مشهد را با هدف الگوسازی مصرف بهینه آب رکاب می‌زند.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۸۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سرپرست فرمانداری شهرستان مرودشت در آیین اعزام و مشایعت حسن رضایی بسیجی دوچرخه‌سوار مرودشتی که با حضور کارکنان فرمانداری، رئیس و کارکنان آبفای شهری در محوطه فرمانداری مرودشت برگزار شد اظهار داشت: کاهش بارندگی و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی طی سال‌های گذشته موجب شده بخش‌های عظیمی از زمین‌های مرغوب و قابل‌ کشت کشور ما به بیابان تبدیل شود.

محمدرسول زارع، تنها راه برون‌رفت از این معضل و بحران اجتماعی را فرهنگ‌سازی و تغییر الگوی مصرف آب عنوان کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی و مدیریت جامع و توسعه عرصه‎های منابع طبیعی و زیست‌محیطی می‌تواند به بحران کم‌آبی کمک کند.

خسرو خاکسار رئیس آبفای شهری مرودشت با تشکر از این ورزشکار به‌خاطر این اقدام فرهنگی گفت: حرکت داوطلبانه و خودجوش این بسیجی می‌تواند نماد و سفیر خوبی برای معرفی این شهرستان و شاخصه‌های عملی الگوی مصرف باشد.

دوچرخه‌سوار بسیجی مرودشتی که تابلوی مصرف بهینه آب را با خود حمل می‌کند هدف از این اقدام و عمل خود را فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف انرژی و آب عنوان کرد.

حسن رضایی در بخش دیگری از مطالب خود به اهمیت ورزش مفرح دوچرخه‌سواری اشاره کرد و بیان داشت: ورزش دوچرخه‌سواری علاوه بر سلامتی جسم و روح انسان، موجب کاهش ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا می‌شود، از این‌رو لازم است این ورزش را نهادینه کرد.

این دوچرخه‌سوار بسیجی در نظر دارد مسیر یک‌هزار و 300 کیلومتری مسیر مرودشت به مشهد مقدس را در مدت‌زمان دو ماه رکاب بزند و ضمن معرفی ظرفیت‌های شهرستان مرودشت تابلوهای بهینه مصرف کردن آب را در مناطق و مراکز مختلف مسیر پیش‌بینی‌شده به تصویر بکشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها