خبرهای داغ:
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از مهمترین و درس آموزترین قطعات تاریخی انقلاب است و در روند تاریخ انقلاب، این دوران از درخشندگی خاصی برخوردار می باشد.
کد خبر: ۸۵۶۵۵۵۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، حسین صیدی در نشستی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان افزود: ارزش کارهایی که در زمینه حفظ آثار شهدا و دفاع مقدس می شود کمتر از جهاد فی سبیل الله نیست.

وی ادامه داد: غفلت و فراموشی ارزش های سال های دفاع مقدس علاوه بر اینکه موجب کم توجهی به ارزش ها و مفاخر آن دوران می شود، در واقع حرکت درمسیر خواسته های دشمنان است به گونه ای که جامعه نداند رزمندگان اسلام در نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای حفظ اسلام و کشور، چه جانفشانی هایی کردند.
وی تاکید کرد: یکی از مواردی که باید همواره به نیروهای مسلح یادآوری کنیم، حرکت در مسیر شهدا و عمل به وصایای آنان بخصوص پشتیبانی از ولایت فقیه است تا به فرموده حضرت امام(ره) به این مملکت آسیبی نرسد.
صیدی با اشاره به حضور جمع قابل توجهی از فرزندان شهدا، آزادگان، ایثارگران و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در بخش های مختلف نیروهای مسلح، ادامه داد: حضور این عزیزان از یک سو همواره نقش الگودهی از آموزه های فرهنگ ایثار و شهادت دارد و از سویی دیگر تذکری است به برخی افراد که در مقابل امنیتی که امروز از آن رشادت های آن دوران باشکوه بدست آمده، از کوتاهی در خدمت، کم کاری و سهل انگاری بپرهیزند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز در این دیدار گفت: جریان یافتن روحیه ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس و تمسک به سیره شهدا در بدنه و کالبد نیروهای مسلح، نقش موثری در سلامت و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات خواهد داشت.
'احمد حسینی 'با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ آثار دفاع مقدس ابراز داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، همه سازمان ها باید حفظ آثار دفاع مقدس را سرلوحه امور مجموعه خود قرار دهند و این موضوع با همراهی سازمان قضایی به طور کامل در مجموعه نیروهای مسلح استان نیز محقق شود.
وی ادامه داد: ادارات کل حفظ آثار در استان ها، مدافع تمام آثار معنوی حوزه دفاع مقدس هستند و سیاست گذاری، هدایت، کنترل و مطالبه گری آن را بر عهده دارند.
حسینی به نقش اداره کل حفظ آثار در حوزه چاپ و نشر و ممیزی آثار مکتوب دفاع مقدس اشاره کرد، سپس افزود: همانگونه که قانون صیانت از تخریب آثار باستانی را داریم، تنظیم و تدوین سازوکار حقوقی و قانون جلوگیری از صیانت از آثار فیزیکی دفاع مقدس و جلوگیری از تخریب آن نیز ضروری به نظر می رسد.
وی با اشاره به تدوین نقش جامع استان قم در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: از قضات و کارمندان سازمان قضایی پیشکسوت دفاع مقدس، درخواست می شود همانند دیگر رزمندگان اسلام خاطرات خود را از دوران حضور در جبهه به عنوان یک گنجینه ارزشمند برای انتقال به نسل های آینده در اختیار قرار دهند.
در این دیدار یک نسخه از کتاب 'چلچراغ' ویژه زندگینامه و شهادت شهدای شاخص نیروهای مسلح و بسیج مردمی و اقشار استان قم به رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تقدیم شد.



ارسال نظرات