رئیس شورای شهرستان مشگین‌شهر گفت: اجرایی شدن مدیریت واحد شهری خواسته شورای شهر مشگین‌شهر بوده چرا‌که به نفع امورات شهری است.
کد خبر: ۸۵۶۵۶۲۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،عزیز محمدحسینی ، در نشست با اعضای شوراهای شهر و روستای مشگین‌شهر اظهار داشت: انتظارات نامحدود مردم و قوانین محدود برای شوراها مشکل اساسی ایجاد کرده که در این راستا و برای تسریع در حل مشکلات مردم اجرایی شدن واحد مدیریت شهری از خواسته های مهم شوراها است.

وی با استناد به اصل 102 قانون بیان کرد: شورا می‌تواند با بهره‌گیری از اختیارات شورای عالی استان طرح‌هایی تهیه و از طریق مجلس به دولت پیشنهاد کند و جهت اجرایی‌شدن توسط نمایندگان و مشاوران مجلس بررسی و مطالعه شود و این یکی از ویژگی های مهم شورا در ارتباط با مسئولان است.

حسینی با اشاره به کمبود بودجه شوراها گفت: برای حل بسیاری از مشکلات روستاییان و شهروندان نیازمند داشتن بودجه هستیم و عدم تأمین اعتبار دلیل حل‌نشدن مشکلات مردم است که در این راستا امیدواریم با تأمین اعتبارات بودجه ای شورا، توسط رئیس شورای عالی استان ها تحول عظیمی در عملکرد شوراها شاهد بشویم.

رئیس شورای مشگین شهر نیز در این جلسه تصریح کرد: جایگاه شورا در اصل یک صدم قانون اساسی به طور شفاف و کامل آمده که شورا را محدود به شهرداری نکرده و برای تسریع در برنامه های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و نحوه انتخاب‌شوندگان و انتخاب کنندگان در اصول دیگر قانون اساسی تشریح شده است.

ولی قاسمی افزود: گاها به علت خلاء قانونی و یا عدم اطلاعات کافی تقابل هایی بین شورا و مسئولان پیش می‌آید که در این راستا با معرفی جایگاه و پایگاه شوراها می‌توانیم تعامل و همکاری بین مسئولان و شورا مشاهده کنیم.

وی گفت: اعطای تسهیلات برای شهرستان های کمتر از 100 هزار نفر در اولویت مسئولان قرار گیرد و تجمیع ادارات گاز و آب و فاضلاب به منظور صدور پروانه و خدمات رسانی مرتبط شورا با همراهی شهرداری انجام شود تا هم شاهد تمرکز زدایی و هم مدیریت واحد شهری باشیم.

رئیس شورای مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: دامنه کوه سبلان با برخورداری از آب وهوای چهار فصل و زیبایی های بکر شاهد جوی پیش بینی نشده است که این شرایط آسیب محصولات کشاورزی را نیز در بر دارد و چون شغل اصلی مردم شهرستان کشاورزی بوده پرداختن به معضلات بخش کشاورزی امری ضروری است.

ارسال نظرات