مدیرکل اوقاف اردبیل/

املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در موقوفات اردبیل شناسایی می‌شود‌

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در موقوفات اردبیل شناسایی شده و زمینه احیای آنها فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۶۳۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،حجت‌الاسلام اکبر قیامی، در جلسه بررسی راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موقوفات مستعد در اردبیل با بیان اینکه املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی می‌شوند، اظهار داشت: در استان اردبیل املاک موقوفه‌ای وجود دارد که به‌منظور خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) و حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف و متنوع، وقف شده‌اند.

وی تصریح کرد: موقوفاتی در استان وجود دارد که اوقاف این املاک را اداره می‌کند و درآمد حاصل از این املاک را در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش هزینه می‌‌کند، ولی درآمد حاصل از این املاک بسیار پایین و یا بعضی از آنها فاقد درآمد هستند و به بیان دیگر بهره‌وری لازم از این املاک حاصل نمی‌شود.

قیامی بیان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌منظور افزایش بهره‌وری املاک موقوفات و افزایش درآمد و توان مالی موقوفه، سرمایه‌گذاری در موقوفات را برنامه اصلی خود قرار داده و موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هدف از این سرمایه‌گذاری را افزایش درآمد موقوفات در راستای اجرای بهتر و فراگیر نیات واقفان برشمرد و افزود: این کار از لحاظ کمیت و کیفیت خدمت‌رسانی به مردم است که به این منظور کارگروه بهره‌وری اقتصادی و امور اوقافی در اوقاف تشکیل شده است.

وی گفت: از وظایف این کارگروه، شناسایی املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در سراسر استان، حل و فصل مشکلات پیش‌ روی سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری برنامه‌های اقتصادی اداره‌کل اوقاف استان اردبیل است.

قیامی اظهار کرد: به منظور تسریع در احیای موقوفات و ایجاد بهره‌وری مطلوب و در نتیجه افزایش درآمد موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان، بازدیدهایی از موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری و جلساتی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک منجر به رونق احیای موقوفات در سطح استان باشیم.

ارسال نظرات