فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: تعامل سازنده شوراها و مسئولان برای توسعه شهرستان مشگین‌شهر ضروری است.
کد خبر: ۸۵۶۵۶۶۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم امامی در نشست با رئیس شورای عالی استان‌های کشور و شوراهای شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: شوراها با توجه به نقش سازمان‌های محلی و تشکل های مردمی به عنوان رکن اساسی مردم سالاری در جامعه هستند که با توجه به عملکرد مثبت در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی سبب چابک سازی دولت می شوند و در این راستا تعامل شوراها با مسئولان کشوری و شهرستانی سبب توسعه شهرهای کوچک و شهرستان ها می شود.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا، شورای شهردار و دهیار نیستند بلکه به عنوان نمایندگان مردم با مسئولان مرتبط بوده و با با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر همدلی و همزبانی در سال دولت و ملت معیار شوراها هستند که رویکرد دخالت شهروندان را برای تصمیم گیری های مسئولان سهیم می کنند.

امامی افزود: شوراها به عنوان عصاره افکار عمومی و تأثی گذار در امورات جامعه هستند که باید با برخورداری از سطح آگاهی بالا بر اساس نیاز و مطابق با واقعیت های جامعه بر شهروندان مدیریت داشته باشند و از ضعف مدیریتی که سبب هدررفت هزینه ها می شود، جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر حرکت سیاسی را به عنوان آفت جدی شوراها دانست و گفت: شوراها نباید به نامزدها اجازه دهند تا از قشر شورا به عنوان ابزار سیاسی استفاده شود بلکه شورا باید به عنوان مشاوری امین با مسئولان تعامل برقرار کرده و با نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی با یک سیاست کاری مدون در روند توسعه شهر حرکت کنند.

وی با اشاره به کاهش تورم در دولت یازدهم بیان کرد: تلاش برای رساندن رشد تورم نقطه به نقطه به 11.5 درصد و عملکرد یک ساله به 14.5 درصد، کاری بسیار بزرگ بود که به دنبال آن شاهد خروج رکود اقتصادی از کشور هستیم و ثبات سیاسی حاکم و توجه به زیرساخت های اساسی با همت مقام عالی استان و جذب اعتبارات از ردیف های مختلف در بعضی موارد تا 20 برابر افزایش نسبت به سال 90 تا 21 داشتیم که حاصل عملکرد شفاف دولت یازدهم است.

امامی اعتبارات تخصیص یافته به فصل عمران شهری را حمایت دولت از شوراها و شهرداری‌ها دانست و افزود: دولت توجه ویژه ای به بودجه شهرستان های سراسر کشور و نقاط محروم داشته و اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری ها در نوع خود بی سابقه بوده چراکه در این دولت با وجود کاهش درآمدها و قیمت پایین نفت در مقایسه با درآمدهای افسانه‌ای دولت های قبلی شاهد همت جدی از سوی دولت یازدهم بوده ایم.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر سفر رئیس شورای عالی استان های کشور را به 22 استان کشور گام بزرگی در راستای شناساندن جایگاه خطیر شوراها برشمرد و تصریح کرد: آشنایی با شوراهای مختلف کشور و شنیدن مشکلات شوراها از نزدیک تأثیر مهمی بر عملکرد شوراها خواهد داشت و مسئولان شهرستانی از این حرکت استقبال زیادی داشتند.

ارسال نظرات