رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با وجود مشکلاتی که در گذشته وجود داشته امروزه با ایجاد تعامل لازم، اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون، دبیرخانه مشترکی ایجاد کرده‌اند که اتفاق فرخنده‌ای به حساب می‌آید.
کد خبر: ۸۵۶۵۶۸۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی فاضلی در نشست مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران، اظهار کرد: توان این سه بخش در 10 سال گذشته در مقابل یکدیگر قرار گرفته است و دولت و سایر بخش‌ها سعی بر این داشته‌اند که این توان را در مقابل هم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اوج این تقابل در سال 92 دیده شد، خاطرنشان‌کرد: زمانی که قرار شد قانون نظام صنفی به صحن علنی مجلس بیاید،اتاق بازرگانی در مقابل شورای اصناف کشور ایستاد و در نهایت قانونی "فشلی" به عنوان نظام صنفی از مجلس بیرون آمد که نظام توسعه‌ای مثبتی نیز نداشت.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در گذشته وجود داشته امروزه با ایجاد تعامل لازم، این سه اتاق دبیرخانه مشترکی ایجاد کرده‌اند که اتفاق فرخنده‌ای به حساب می‌آید.

وی  درباره رفت آمد هیئت‌های تجاری خطاب با جلال پور رئیس اتاق بازارگانی ایران، گفت: مجموعه ما باید تعریف درستی از ورود هیئت‌های تجاری به ایران داشته باشد و بنده نمی‌گویم که هیئت‌های تجاری کشور‌های دیگر به ایران نیایند اما یقینا آنها برای ما دل سوزی نمی‌کنند و برای تامین منافع خود به ایران می‌آیند.

فاضلی با بیان اینکه رویکرد درستی برای تقویت بنگاه‌های داخلی وجود ندارد تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی نه تنها تقویت نمی‌شوند بلکه روز به روز ضعیف می‌شوند.

این مقام مسئول بیان داشت: ما برای سرمایه گذارن ایرانی که سرمایه‌های خود را به خارج از ایران برده‌اند برنامه‌ای برای بازگشت سرمایه آنها نداریم.

فاضلی با بیان اینکه  فضای سرمایه گذاری ایران  از نظر سرمایه گذران خاکی و پر از چاله است اظهارداشت: دولت در این زمینه، کاری برای ما انجام نمی‌دهد و ما خود باید طرح و پیشناد ببریم.

وی تصریح کرد: درحوزه تولید 650 هزار بنگاه تولیدی داشتیم که به دلیل مشکلات تولید این رقم در حال حاضر به 430 هزار واحد رسیده است.

فاضلی با بیان اینکه در نظام توزیع نیز شاهد به هم ریختگی هستیم که سازوکاری برای اصلاح آن وجود ندارد، اظهار داشت: یک ‌میلیون و600 هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد در کنار آن بخش زشت دستفروشی کنار خیابان را نیز شاهد هستیم.

وی گفت: این موارد باید در دبیرخانه مشترک سه اتاق بیشتر پرداخته و به بخش بازرگانی داخلی بیشتر پرداخته توجه شود. بخش بازرگانی خارجی هم برای ما مهم است اما  نظامند شدن بگاه‌های داخلی به تقویت این مجموعه کمک خواهد کرد.

فاضلی در پایان یادآور شد: امیدواریم که با رئیس جمهور یا معاون اول برای ارائه برنامه‌های خود دیداری با حضور 3 اتاق داشته باشیم و برنامه های مشترک و مدونی ارائه دهیم.

ارسال نظرات