مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی روز ۳۰ آذرماه در سالن فدک اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۶۹۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رویا احمدیان، در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این‌که استان اردبیل در حوزه بحث‌های اجتماعی از جمله استان‌های دارای وضعیت سفید است که خوشبختانه در بحث آسیب‌های اجتماعی رتبه 27 کشور را داریم.

وی گفت: 5 استان به عنوان پایلوت برای برگزاری همایش‌های ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انتخاب شدند که در استان اردبیل نیز توانستیم اعتبار ویژه‌ای اخذ کنیم که در این رابطه نیز همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی روز 30 آذرماه در اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: با توجه به این موضوع که بحث خشونت یک پدیده جهانی بوده و در تمامی کشورها حائز اهمیت است که رفتار خشونت آمیز باعث می‌شود امنیت روانی، روحی، سلامتی و معنوی فرد و جامعه دچار مشکل شود.

احمدیان تصریح کرد: اگر چه به اذعان کارشناسان خشونت‌های صورت گرفته در استان اردبیل سازمان یافته نیست و اکثر خشونت‌ها به دلیل بداخلاقی‌ها و کم حوصلگی‌ها است که انتظار داریم با برگزاری این همایش و تقویت فرهنگ اقشار مختلف مردم خشونت را در استان کاهش دهیم.

وی بیان کرد: محوریت این همایش که به صورت ملی برگزار خواهد شد برای جلوگیری از همسر آزاری و کودک آزاری است که با حضور کارشناسان و صاحب نظران برجسته کشور برگزار می‌شود که تا به امروز کمیته علمی و تخصصی این همایش حدود 8 با تشکیل جلسه داده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: روابط خانوادگی وخشونت خانگی، مهارت‌های زندگی و خشونت خانگی، جامعه، اقتصاد، اقلیم و خشونت خانگی و آموزش رسانه و خشونت خانگی از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

ارسال نظرات