آغاز برداشت گردو از باغات كوثر/سالانه 350 تن گردو در كوثر توليد مي شود

مدير جهاد كشاورزي کوثر با اشاره به آغاز برداشت گردو در اين شهرستان گفت: سالانه بيش از 350 تن گردو در شهرستان كوثر توليد مي شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۷۳۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

غفار شعباني، طي گفتگو با خبرگزاری بسیج از کوثر، اظهار كرد: بيش از 230 هكتار از سطح باغات مناطق روستايي در بخش مركزي و بخش فیروز به محصول گردو اختصاص دارد و در شهر گیوی نیز تعدادی از باغداران به کشت محصول گردو اقدام می کنند.

وي اضافه كرد: از هر هكتار بطور ميانگين بيش از يك تن گردو برداشت مي شود كه 80 درصد آن براي فروش به ساير شهرستانها و استان هاي كشور صادر مي شود.

مدير جهاد كشاورزي کوثر با اشاره به اينكه سالانه بيش از 350 تن گردو در شهرستان كوثر توليد مي شود اظهار كرد: ميزان برداشت گردوي امسال در مقايسه با پارسال به علت سرمازدگي و خشك سالي كاهش يافته است و پیش بینی می شود در سال جاری 300 تن گردو در این شهرستان توليد و برداشت شود.

شعباني با اشاره به اينكه كار برداشت محصول گردو در کوثر دو ماه ادامه دارد، مهمترين ارقام گردوي کوثر را شامل سنگي، کاغذی و اصلاح شده عنوان كرد.

وي تصريح كرد: ارائه توصيه هاي فني به باغداران، مبارزه با آفت كرم خراط يا فري و معرفي كشاورزان به بانك هاي عامل براي دريافت تسهيلات از مهمترين اقدامات اين مديريت است.

مدير جهاد كشاورزي کوثر يكي از اساسي مشكلات كشاورزان اين بخش را بروز مكرر سرمازدگي، خشكسالي و كم آبي در مناطق روستايي و گرمای شدید هوا عنوان كرد.

ارسال نظرات