فرماندار شهرستان کوثر گفت: از ۱۰۰ روستای این شهرستان تاکنون در ۶۵ روستا نقشه عملیاتی و در حقیقت شناسنامه روستاها تهیه شده تا بر اساس آن اجرای عملیات طرح هادی را شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۵۶۵۷۴۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، علیرضا علیپور، در جریان بازدید از طرح‌های بنیاد مسکن کوثر اظهار کرد: طرح هادی روستایی به سرعت و با تلاش بنیاد مسکن در روستاهای این شهرستان در حال اجراست به طوری که انتظار می‌رود با همراهی خود روستاییان ضعف‌ها و کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد به سرعت برطرف شود.

وی با بیان اینکه از ۱۰۰ روستای این شهرستان تاکنون در ۶۵ روستا نقشه عملیاتی و در حقیقت شناسنامه روستاها تهیه شده تا بر اساس آن اجرای عملیات طرح هادی را شاهد باشیم، افزود: در این اسناد سعی شده است تا خط توسعه روستا و محدوده جغرافیایی آن معین باشد تا ساخت و سازها در قواره و محدوده روستا انجام شده و جلوی برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرواقعی گرفته شود.

فرماندار شهرستان کوثر با یادآوری اینکه در ۲۵ روستا طرح هادی اجرا شده که البته پیشرفت آن تا ۸۰ و گاه ۹۰ درصد است، یادآور شد: تلاش ما بر این است تا به سرعت و با همکاری خود روستاییان طرح هادی ۲۵ روستا را تکمیل و امسال نیز زمینه اجرایی برخی از طرح‌های مصوب دیگر را فراهم کنیم.

علیپور تفاوت کار را در مناطق شهری و روستایی در حوزه بازگشایی، بهسازی معابر، جدول‌گذاری و آسفالت بیان کرد و گفت: در مناطق روستایی برخلاف شهری برای بازگشایی معابر هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و انتظار این است که خود روستاییان با رغبت در امر بازگشایی معابر فعالیت کرده و حضور پیدا کنند.

این مسئول ادامه داد: ما در آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری اقدامات خوبی را در روستاها انجام دادیم اما تلاش بنیاد مسکن این است تا به جای آسفالت اقدام به سنگ‌فرش کردن معابر کند تا با توجه به شرایط مناطق روستایی با دوام بیشتر این امر به انجام برسد.

فرماندار شهرستان کوثر ضرورت هدایت درست آب‌های سطحی و عملیاتی کردن طرح هادی را در ابعاد مختلف یادآور شد و افزود: بنیاد مسکن در صدور اسناد مالکیت برای روستاییان نیز اقدامات خوبی را انجام داده تا از فروش و معامله قولنامه‌ای و غیرقانونی در این حوزه جلوگیری شود.

علیپور عنوان کرد: در همین راستا بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت به صاحبان املاک روستایی در کوثر صادر شده است که این امر علاوه بر تثبیت ماندگاری روستاییان به افزایش قیمت واحدهای مسکونی آنها نیز منجر شده است.

وی در پایان سخنان خود سهمیه امسال این شهرستان را در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی بیش از ۳ هزار و ۲۱۶ واحد اعلام کرد و گفت: با پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد ما یک سرعت حرکت مطلوب و مناسبی را در این حوزه شاهد هستیم که امیدواریم این روند زمینه رضایتمندی روستاییان را فراهم کند.

ارسال نظرات