مدیرانجمن آواها ونواهای سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل/
مدیرانجمن آواها ونواهای سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: بی توجهی به هنرمندان متعهد عرصه موسیقی استان باعث سرخوردگی آنها شده است.
کد خبر: ۸۵۶۵۸۱۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جعفر زین العابدینی، مدیر انجمن آواها ونواهای سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در جلسه اعضای شورای مرکزی این انجمن گفت: بعضی ها عادت دارند در کثرت هنرمندان بومی و محلی از هنرمندان غیر بومی برای اجرای برنامه در استان دعوت کنند.

وی افزود متاسفانه متولیان فرهنگی استان هم با آغوش باز از هنرمندان غیر بومی استقبال می کنند و هیچ بهای به هنرمندان استان نمی دهند و این امر سبب شده که هنرمندان , رشته هنری خود رها کرده و به دنبال کارهای دیگر بروند.

زین العابدینی با ارایه گزارشی از فعالیت انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان استان در نیمه اول سال 94 گفت: امسال دوقطعه موسیقی توسط این انجمن تولید شده و 4 قطعه موسیقی هم در دست تولید است.

وی تصریح کرد: کارهای که دراین انجمن انجام می گیرد کاملاً داوطلبانه بوده واز روی عشق وعلاقه هنرمندان مخلص این رشته صورت می گیرد وهیچ مبلغی به تولید کنندگان پرداخت نمی شود.

مدیر انجمن آواها ونواهای سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در ادامه افزود : قدر مسلم است که هرکار هنری برای خود هزینه های را بدنبال دارد و بدون هزینه کرد نمی توان کارهای فاخر وارزش انجام داد لذا لازم است سازمانهای فرهنگی وهنری بخشی از اعتبارات خو.د را برای تولید سرودهای حماسی وانقلابی اختصاص دهند.

زین العابدینی در ادامه از برگزاری دومين جشنواره سرودهاي حماسي و انقلابي بسیج با موضوعات همبستگي و انسجام اسلامي در حمايت از مقاومت اسلامي، وحدت اسلامي و مقابله با انديشه هاي تكفيري، بسيج، ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي، بصيرت در مواجهه با فتنه، 9 دي (سالروز بصيرت) و سبك زندگي ايراني- اسلامي خبر داد واظهار داشت این جشنواره به منظورشناسايي استعدادهاي جديد؛ جوان؛ خلاق و متعهد و برنامه ريري براي رشد آنها، گشودن دريچه هاي تازه در رويكرد سرود و موسيقي و ترانه و ايجاد بسترهاي همكاري با ديگر هنرها، ايجاد بستر مناسب جهت ارتقاء و گسترش سطح علمي و فعاليت گروه هاي سرود بسيج و كمك به فرآيند توليدات هنري برگزار می شود.

وی با اشاره به اينكه مهلت ارسال آثار تا 15 آبان ماه سال جاري به دبيرخانه جشنواره استان ها است، تصريح كرد: معرفي آثار منتخب جشنواره استاني به دبيرخانه كشور تا 15 آذر ماه و زمان برگزاري جشنواره كشوري نيمه اول بهمن ماه 1394 است.

ارسال نظرات