لزوم رایزنی وزارت امور خارجه جهت استفاده از امکانات بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه توافقات هسته‌ای انجام شده در افزایش حمایت‌های بین المللی و همکاری جهت مبارزه با مواد مخدر موثر است، بر لزوم رایزنی وزارت امور خارجه جهت استفاده از امکانات بین المللی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۶۵۹۱۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
به گزارش بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سید حسین نقوی حسینی  اظهار داشت: مواد مخدر در اشکال صنعتی و غیر صنعتی یکی از تهدیدات جدی جامعه و جوانان به شمار می‌رود. آمارها نیز حکایت از کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر دارد و به استناد برخی اخبار این پدیده شوم نیز در دبیرستان‌ها ورود یافته و دانش‌آموزان را درگیر ساخته است.

وی افزود: شرایط اعتیاد در کشور ایجاب می‌کند همه آحاد جامعه اعم از تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی این بلیه شوم را جدی بگیرند و خود را در برابر این مساله و تهدید آماده سازند. اگر کسی فکر می‌کند به تنهایی و با تلاش یک یا دو دستگاه می‌توان بر اعتیاد غلبه و مبارزه کرد سخت در اشتباه است و این مساله با تلاش همگانی امکان پذیر است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی باید خود را در امر مبارزه، مقابله، پیشگیری و درمان اعتیاد سهیم بدانند، ادامه داد: در جنگ تحمیلی همه امکانات کشور را برای مبارزه با دشمن بکار گرفتیم. امروز دشمن ما مواد مخدر است و تمامی مراکز امنینتی، غیر امنیتی، نظامی و انتظامی و ... باید با هم در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد همکاری کنند.

نقوی حسینی ایران را یکی از کریدورهای انتقال مواد دانست که قاچاقچیان تلاش بر سرمایه گذاری از طریق آن دارند و گفت: کشور ما همجوار با یکی از بزرگترین تولید کننده‌های مواد مخدر در جهان استو ما هر ساله هزینه‌های جانی و مالی زیادی جهت جلوگیری از انتقال مواد و ترانزیت متحمل می‌شویم. هزینه سلامت کشورهای اروپایی را ما پرداخت می‌کنیم بنابراین همه نهادهای بین المللی باید به ما کمک و بخشی از هزینه های ما را در حوزه مبارزه پرداخت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: کشورهای اروپایی و غربی به جای حمایت از ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر، ما را متهم به زیر پا گذاشتن حقوق بشر به دلیل اعدام قاچاقچیان و سرشبکه باندها کرده‌اند بنابراین باید سیاست‌گذاری ما در حوزه بین المللی تغیر و دستگاه دیپلماسی فعال‌تر ایران را که پرچم دار مبارزه با مواد مخدر است معرفی کند.

وی با تاکید بر لزوم رایزنی وزارت امور خارجه جهت استفاده از امکانات بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور نیز باید تغییر کند و به طریقی از قالب رسمی خارج و در حوزه فرهنگی و اجتماعی با مشارکت مردم اقدامات لازم پیشگیری و مبارزه انجام شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه توافقات هسته‌ای انجام شده در افزایش حمایت‌های بین المللی و همکاری جهت مبارزه با مواد مخدر موثر است، عنوان داشت: ان شالله با تلاش داخل کشور وافزایش همکاری‌های بین المللی موفقیت‌های بیشتری در امر مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر خواهیم داشت.

نقوی حسینی در مورد لزوم تشدید مجازات‌های مربوط به مواد مخدر گفت: فرهنگسازی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید موازی تشدید مجازات‌ها حاصل شود. همزمان باید خطرات مواد مخدر را تبین کرده و مجازات‌ها را نیز تشدید کنیم زمانی که فقط به یکی از ابعاد مبارزه با اعتیاد بپردازیم موفقیت چشمگیری حاصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجازات‌های مواد مخدر در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورها بسیار ناچیز است، گفت: با این وجود مجامع بین المللی با حقه بازی و تبلیغ منفی علیه میهن اسلامی ما مدعی نابودی حقوق بشر در ایران هستند و این برخورد و تبلیغات ظالمانه و برخورد خصمانه سیاسی برخی از کشورهاست تا برخورد حقوقی.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در کشور، همکاری و مساعدت همه افراد و نهادها شاهد کاهش اعتیاد، مبارزه جدی با مواد مخدر و پیشگیری هرچه بهتر از رشد بلیه خانمان سوز اعتیاد باشیم.
ارسال نظرات