نویسنده كتاب «پایی كه جاماند» گفت: جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری هنوز آن‌طور كه باید در اذهان عمومی و هنرمندان معرفی نشده و گمنام مانده است.
کد خبر: ۸۵۶۵۹۲۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

به گزارش بسیج به نقل  از  حوزه هنری، نویسنده كتاب «پایی كه جاماند» گفت: به نظر من برای جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری تبلیغات كمی انجام شده و جشنواره آن طور كه باید در اذهان عمومی و هنرمندان معرفی نشده و گمنام مانده است.

سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده كتاب «پایی كه جا ماند»، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: از نظر من در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس بار سنگین ترویج و تبلیغ فرهنگ پایداری بر دوش حوزه كتاب بوده است و دیگر ژانرهای هنری آنچنان كه باید در این حوزه ورود پیدا نكرده‌اند.

حسینی‌پور عنوان كرد: باید آنچنان كه در شأن دفاع مقدس ماست در این حوزه به فعالیت بپردازیم. البته نیاز است بهای بیشتری به این حوزه داده شود؛ استقبال از آثاری كه در این حوزه منتشر می‌شود نشان از آن دارد كه مردم هنوز هم بعد از گذشت 27 سال از جنگ، به موضوع ادبیات مقاومت علاقه بسیاری دارند.

برگزیده سومین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری ادامه داد: حوزه هنری در حوزه ادبیات پایداری همچنانكه در داخل مرزهای ایران اسلامی فعال است باید در بحث ترجمه هم فعال شود و بهترعمل كند تا در خارج از مرزهای كشور نیز پیام ما و اهمیت فرهنگ پایداری منتقل شود.

حسینی‌پور گفت: به نظر من برای جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری، تبلیغات كمی انجام شده و اهمیت این جشنواره آن طور كه باید در اذهان عمومی و هنرمندان معرفی نشده و به همین خاطر هنوز گمنام مانده است.

سیدناصر حسینی‌پور از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در 16 سالگی به جبهه می‌رود و با ازدست دادن یك پایش پس از سال‌ها اسارت به كشورمان بازمی‌گردد. كتاب وی یعنی «پایی كه جا ماند» خاطرات وی اطلاعات، از زندان‌های مخفی عراق است. وی كه پیش از اسارت از ناحیه پا زخمی شده‌ بود، در دوران اسارت خاطرات روزانه‌اش را در تكه‌های كاغذ روزنامه و پاكت سیگار مدون كرده و هم‌زمان با آزادی٬ آن‌ها را در عصای خود جاسازی می‌كند و به ایران می‌آورد. این كتاب در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری برگزیده شد و با استقبال كم‌نظیری از سوی مخاطبان مواجه شد.

چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری 7 تا 9 مهر به میزبانی حوزه هنری استان اصفهان برگزار خواهد شد.


ارسال نظرات