بسیج مداحان: پیشکسوت و مدرس ستایشگری اهل بیت (ع) با اشاره به رسالت سازمان بسیج مداحان گفت: امر به معروف و نهی از منکر بزرگ ترین و مهم­ترین رسالت این سازمان است و باید این موضوع را به صورت­های مختلف رواج دهد.
کد خبر: ۸۵۶۵۹۲۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

حاج عباس دلجو در گفت­ وگوی اختصاصی باخبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با دهه کرامت بیان داشت: این دهه در حقیقت جنبه معرفتی دارد و ارزش والای امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را به ما معرفی می­کند.

پیشکسوت ستایشگری اهل بیت (ع) با اشاره به مقام حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: فقط زیارت نامه حضرت عباس (ع) و حضرت معصومه (س) از امام معصوم نقل شده است و این حاکی از متمایز بودن این دو امام زاده از سایر امام زادگان می­باشد.

وی با اشاره به نحوه عملکرد سازمان بسیج مداحان در سال­های اخیر اظهار داشت: تأسیس این نهاد کار فرهنگی بزرگی است و سابقه نداشته که شخصی در نهادهای دولتی و نظامی به موضوع مداحی توجه کند.

حاج عباس دلجو اضافه کرد: مداح بسیجی با مداح عام تفاوت­های زیادی دارد چرا که مداح عام فقط عترت را سرلوحه کار خود قرار می­دهد اما مداح بسیجی از لحاظ تفکر و بصیرت جایگاه بالاتری دارد و امر به معروف و نهی از منکر ائمه (ع) را رسالت مهم خود می­داند.

استاد و مدرس مداحی بزرگ­ ترین و مهم­ترین رسالت بسیج مداحان را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اذعان داشت:این سازمان در برهه­هایی هم به دلیل حمایت نشدن از مراتب بالاتر توقف داشته اما با همکاری و تلاش مسئولان دوباره برپا شده است و به خواست خداوند آینده خوبی را دارد.

وی در ارتباط با رواج سبک­های غربی و غیراسلامی در هیئات مذهبی و استفاده از الفاظ نامناسب در شأن اهل بیت (ع) یادآور شد: هر جامعه­ای بیماری­های اخلاقی و فرهنگی خاص خود را دارد اما خداوند را شاکریم که آسیبی به­طور جدی قشر پاک مداحان را تهدید نمی­کند و اگر آسیبی هم وجود دارد به دلیل کمبود هنرهای مذهبی است.

وی در پایان با اشاره به توهین اصلاح طلب شیرازی به امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: افراد زیادی قصد شبهه پراکنی و تفرقه افکنی را دارند اما بهترین راهکار عدم توجه به اعمال آنها می­باشد ولی در صورت تکرار مسئولان فرهنگی موظف به برخورد با این افراد و گروه­ها می­باشند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات