فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی در مردم عراق، جدیدترین خاطره تفحص پیکر مطهر شهدا که اخیرا در منطقه القرنه کشور عراق اتفاق افتاده است را روایت کرد.
کد خبر: ۸۵۶۵۹۳۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

به گزارش بسیج، سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در روایت‌هایش از صحنه‌های خاص مواجهه با پیکر شهدا در جریان تفحص به خاطراتی اشاره می‌کند که سال‌ها بعد از دفاع مقدس رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد، بیانگر شگفتی این شهداست. او در همین رابطه به خاطره‌ای از تفحص شهدا که اخیرا اتفاق افتاده است اشاره کرد و آن را اینگونه روایت کرد: جدیدترین خاطره تفحص را برای شما می‌گویم. موضوع مربوط به شهیدی است که هنوز پیکرش را نیاورده‌ایم. چند روز پیش کشاورزی در منطقه القرنه(در کشور عراق) یعنی منطقه عملیاتی بدر با تراکتور نو در زمین کشاورزی کشت می‌کرد. تراکتور داشت می‌رفت که یک‌دفعه از حرکت باز می‌ایستد و خاموش می‌شود. آن کشاورز هر کاری می‌کند می‌بیند با وجود اینکه تراکتور نو است اما دیگر روشن نمی‌‌‌شود. از آن پایین می‌آید و یک گشتی دور و بر تراکتور می‌زند و فاصله می‌گیرد. به جلوتر می‌رود و به دنبال علت این اتفاق همه چیز را بررسی می‌کند که در همین حین ناگهان می‌بیند بخشی از پیکر یک شهید از زیر خاک بیرون زده است. می‌آید استخوان‌ها و آثار این شهید را جمع می‌کند و گوشه‌ای قرار می‌دهد. شهید ظاهرا مشخصاتی هم داشت. بچه‌های ما را در تفحص خبر می‌کند و پیکر را تحویل آن‌ها می‌دهد. بعد از این کار وقتی سراغ تراکتور می‌آید، اینبار تراکتور روشن می‌‌شود و به کارش ادامه می‌دهد.

تاثیرات انقلاب اسلامی در عراق

وی ادامه داد: همه این شهدا امروز اثری که باید بگذارند گذاشتند. چندی پیش در نماز جمعه نشوه صحبت می‌کردم. نشوه در بصره عراق است. دیدم که تأثیرات انقلاب اسلامی در این مردم چگونه است. در عراق از فاو، بصره، نشوه و القرنه تا الاماره رفتم. همه جا تمثال شهدای عراق که نصب شده است تصویر مقام معظم رهبری و حضرت امام بالای عکس شهدا قرار دارد یعنی مردم بالای عکس شهیدشان عکس رهبری را قرار داده‌اند. آیا این نفوذ معنوی جمهوری اسلامی نیست؟ پدر دو شهید که فرزند خود را به نشوه آورد اول خدمت آیت‌الله سیستانی برد و گفت فرزندان من شهید شدند؟ آیت‌الله سیستانی فرمود که بله لایغسل و لا یکفن. غسل و کفن ندارد و شهید معرکه هستند. مردم آمدند که به اینها تسلیت بگویند، ایشان گفت: نه! شما باید به من تبریک بگویید. این همان فرمایش خانواده شهدای ماست که می‌گفتند به ما تبریک بگویید. این پیام‌ها منتقل شده است و هر روز این نفوذ را می‌بینید.

ارسال نظرات