رییس مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص لزوم لغو تحریم ها بعد از توافق اظهار داشت: ما با قدرت وارد مذاکرات شددیم و هدف اصلی مذاکرات برداشته شدن تحریم ها است و ما به جز این هدف دیگری از انجام مذاکرات نداشتیم.
کد خبر: ۸۵۶۵۹۳۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازاشکذر، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هرگاه ما از دشمن غافل شدیم، شکست های جبران ناپذیری را متحمل شده ایم اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تاکیداتی را به مردم و نخبگان جامعه داشته اند که باید بیش از این  مورد توجه قرار گیرد.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز دوست را به جای دشمن قرار دادن چیزی را تغییر نمی دهد، گفت: همراه شدن با آمریکایی ها در مسائل منطقه ای مطالبه اصلی آن ها نسبت به ما می باشد که این امر با ارزش ها و اهداف جمهوری اسلامی فاصله دارد.

وی با بیان اینکه باید طوری رفتار شود که در عمل دشمن امیدی برای نفوذ در مسائل مختلف نداشته باشد، تصریح کرد: در بررسی مسائل و تنظیم رفتار ها باید نگاه کلان به موضوعات داشت و از جزئی نگری پرهیز کرد.

جوکار در پاسخ به این سوال که اگر تحریم ها برداشته نشود نتیجه مذاکرات چه خواهد بود، گفت: ما با قدرت وارد مذاکرات شددیم و هدف اصلی مذاکرات برداشته شدن تحریم ها است و ما به جز این هدف دیگری از انجام مذاکرات نداشتیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: اگر در متن برجام و توافقی که قرار است اجرا شود قانون تحریم ها حفظ و فقط اجرای آن متوقف شود، این ساده انگاری است که ما نیز تعهدات خود را اجرا کنیم و آن ها با هر اشاره ای تحریم ها را برگردانند.

جوکار در پاسخ به این سوال که مجلس برای جلوگیری از سوءاستفاده آمریکا از برجام، چه اقدامات و راهکارهایی می توانند اتخاذ کنند، گفت؟ اصول متعدد قانون اساسی به خوبی نشان می دهد که متن برجام که برای ما تعهد ایجاد می کند باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی قضاوت در خصوص راهکار مجلس برای جلوگری از سوء استفاده های احتمالی از برجام را زودهنگام دانست و تاکید کرد: کمیسیون ویژه مجلس در حال بررسی موارد حقوقی، کارشناسی و فنی متن است تا متن بدور از مسائل حاشیه ای و سیاسی مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات