معاون برون مرزی سازمان صدا وسیما گفت: نظر به اهمیت کشورهای اردو زبان جهان و میراث دینی و فرهنگی مشترک استفاده از ظرفیت های موجود در رادیو تلویزیون اردوی شبکه سحر، سیمای اردو ۲۴ ساعته می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۹۴۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

 به گزارش بسیج، محمد اخگری معاون برون مرزی سازمان صداوسیما گفت : ظرفیت‌های فنی موجود در معاونت برون مرزی امکان توسعه شبکه ها را برای بهتر دیده شدن طی 24 ساعت به ما می‌دهد و  این شبکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود و کنداکتور پلکانی، 24 ساعته می‌شود تا امکان استفاده مخاطبان در ساعات مختلف فراهم آید.

محمد اخگری در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل فنی معاونت برون مرزی با اشاره به زیرساخت های مناسب این معاونت در بخش تولید افزود: در راستای تقویت کیفی تولیدات، تمام سیستم‌های تولید اعم از رادیو و تلویزیون به سیستم دیجیتال تبدیل شده است و این فرایند امکان توسعه در بستر وب و استفاده از ظرفیت های اینترنت را برای اطلاع رسانی بهتر در حوزه برون مرزی فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات جدیدی که صورت گرفته است تا پایان سال جاری شاهد چهره جدیدی از رادیوهای برون مرزی با عنوان رادیو2 مبتنی بر وب2 خواهیم بود. در شیوه جدید رادیوهای برون مرزی با استفاده از ظرفیت چند رسانه ای اینترنت و با استفاده از بستر اینترنت و موبایل اطلاع رسانی خواهند کرد.

معاون برون مرزی صدا و سیما با اشاره به لزوم پوشش همه جانبه رسانه های برون مرزی ایران از طریق ماهواره و اینترنت و حتی شبکه های کابلی گفت: رادیوهای برون مرزی در برخی مناطق علاوه بر اینترنت از موج اف ام و در برخی مناطق که امکان پخش اف ام وجود ندارد از موج کوتاه استفاده می کنند.

وی در پایان از زحمات و خدمات سعید انبارلویی مدیرکل سابق فنی معاونت برون مرزی تشکر کرد. همچنین در این مراسم علی دادی رئیس مرکز فنی رسانه ضمن تشکر از زحمات انبارلویی گفت:  EPG برای اولین بار در سازمان در معاونت برون مرزی و به همت آقای انبارلویی راه اندازی شد.

انبارلویی در این مراسم با ذکر خاطرات و تجربیات خود از راه اندازی شبکه های پرس تی وی ، Ifilm و شبکه Hispan گفت : اینترنت برای اولین بار در سازمان در معاونت برون مرزی به کار گرفته شد.

وی همچنین گفت : ساختمان شبکه Hispan در طول مدت یک سال احداث و تجهیز شد .

مهندس انبارلویی گفت : هر کار و اقدامی که در دو دهه فعالیت بنده در برون مرزی انجام شده است با همت و تلاش همکاران بوده و بنده تنها یک شاهد بوده ام.

همچنین ناصر صفری مدیرکل جدید فنی برون مرزی نیز با ارائه سرفصل برنامه های خود بر لزوم توسعه کیفی فعالیت ها تاکید کرد.

ارسال نظرات