فرماندار قائم‌شهر از برگزاری جشنواره «انار» در سه مهرماه در قائم‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۶۰۱۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی محمدی در جلسه هماهنگی جشنواره انار که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران تشکیل شد، اظهار کرد: با هدف نشان دادن فرهنگ بومی، آیین‌های مردم در روستا و تنوع محصولات کشاورزی در شهرستان قائم‌شهر، جشنواره‌های متنوعی در قائم‌شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری موفق جشنواره‌های کلیا و تمشک و استقبال مردم و مسافران از این جشنواره‌ها، قصد داریم به تناسب هر فصل، محصولات کشاورزی و میوه‌های شهرستان را در قالب جشنواره معرفی کنیم.

محمدی با اشاره به تامین درصد قابل توجهی از مرکبات کشور توسط باغداران قائم‌شهر گفت: جشنواره پرتقال نیز در سطح ملی و با حضور مسئولان کشوری در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی درباره برگزاری جشنواره انار گفت: این جشنواره در صورت مساعد بودن شرایط جوی در تاریخ سوم مهرماه در روستای کوتنا برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به وجود خانه‌باغی به قدمت 120 سال در روستای کوتنا گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده، این مکان تبدیل به موزه روستاشناسی و بازارچه محلی خواهد شد.

فرماندار قائم‌شهر توسعه صنعت گردشگری، بوم‌گردی و ایجاد بستری مناسب برای شادی و همدلی مردم خون‌گرم منطقه و حفظ محیط‌زیست، به ویژه حفظ و حراست از جنگل و رودخانه سیاه‌رود را از اهداف برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها دانست.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه گردشگری قائم‌شهر در حال پیگیری است، گفت: باید تلاش کنیم تا مسافران را در قائم‌شهر میزبانی کنیم و این شهر را از پلی برای عبور و مرور مسافر به جایی برای گشت و گذار آنها تبدیل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها