مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ مشکلات بازسازی سرای وکیل بازار اردبیل با بررسی‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۱۰۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کریم حاجی‌زاده، در جلسه شورای فنی و ثبت استان با حضور پیشکسوتان و کارشناسان ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اردبیل اظهار داشت: براساس برررسی‌های انجام شده تصمیمات لازم برای بازسازی سرای وکیل بازار اردبیل اتخاذ شد.

وی افزود: 5 طرح حفاظت و مرمتی استان اردبیل شامل ساماندهی بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل، ضوابط و مقررات بازار تاریخی اردبیل و بازسازی سرای وکیل مجموعه این بازار، طرح پوششی محوطه تاریخی پیرازمیان، تعیین عرصه و حریم و ثبت ملی تپه قایالیق روستای طولاش شهرستان خلخال بررسی و در مورد آنها تصمیمات لازم گرفته شد.

حاجی‌زاده در مورد طرح پوششی محوطه تاریخی پیرازمیان براساس تصمیمات جلسه گفت: حفاظت شیمیایی از سنگ برافراشته‌های شهریئری پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر به منظور متوقف ساختن فرآیند تخریب شیمیایی آنان آغاز می‌شود تا پس از تأمین اعتبار، سازه‌ای به منظور پوشش و حفاظت فیزیکی از این سنگ برافراشته‌ها ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در این جلسه مشکلات و مسائل مربوط به بازسازی سرای وکیل بازار اردبیل بررسی و مقرر شد هرچه سریع‌تر نسبت به طراحی و رفع این مشکلات اقدام شود.

وی تصریح کرد: در مورد ساماندهی بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل نیز تصمیماتی مبنی بر تکمیل طرح جامع مرمت این بنای تاریخی و بررسی آن از سوی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی سازمان مرکزی اتخاذ شده است.

ارسال نظرات