دبیراتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه خدمات فنی و مهندسی دارد و باید صادرات صادرات این بخش به کشورهای همسایه از استان اردبیل افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۶۶۱۴۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین وثوقی، در کمیسیون تخصصی فنی و مهندسی در اتاق بازرگانی اظهار داشت: توانمندی‌های مهندسان اردبیلی در حوزه خدمات فنی و مهندسی بسیار بالا است که باید با حمایت‌های همه جانبه از این مهندسان علاوه بر توسعه صادرات، توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه را نیز رقم بزنیم.

وی با اشاره به این‌که اتاق بازرگانی اردبیل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات فنی و مهندسی استقبال می‌کند، گفت: اتاق اردبیل با تمامی توان و تلاش خود از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند چرا که تنها راه‌کار توسعه اتان اردبیل جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

دبیراتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان اردبیل افزود: در حال حاضر نخبگان بسیار زیادی در حوزه خدمات فنی و مهندسی در استان اردبیلا تربیت شدند که این مهندسان دارای تجربیات ملی و بین المللی بوده که نقش بسزایی در توسعه خدمات فنی و مهندسی کشور دارند.

وثوقی یکی از نقطه ضعف‌های استان اردبیل را نبود طرح مطالعاتی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برشمرد و تصریح کرد:‌ نیاز است که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تهیه طرح‌های مطالعات سرمایه‌گذاری در راستای افزایش سرمایه‌گذاران در استان اردبیل تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی بیان کرد: توجه به اقتصاد ساختمان از مهم‌ترین راه کارهای توسعه اقتصاد کشور است و اقتصاد ساختمان بعد از اقتصاد نفت بزرگ‌ترین اقتصاد محسوب شده که نیاز است مسئولان استان اردبیل اهتمام ویژه‌ای به توسعه اقتصاد ساختمان داشته باشند.

دبیراتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان اردبیل گفت: با توافقات انجام شده بین ایران و غرب ورود هیئت‌های تجاری کشورهای خارجی در ایران افزایش یافته است که این هیئت‌ها علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل دارند که باید شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در اردبیل فراهم شود.

ارسال نظرات