معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: طرح‌های مطالعاتی سرمایه‌گذاری باید در اردبیل تدوین شود تا شاهد توسعه سرمایه‌گذاری در استان اردبیل باشیم.
کد خبر: ۸۵۶۶۱۵۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی آذرنژاد، در کمیسیون تخصصی فنی و مهندسی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های خود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کنند و مطالعات پیش نیاز سنجی این ظرفیت‌ها را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

وی با اشاره به این‌که یکی از راه‌کارهای توسعه سرمایه‌گذاری در استان اردبیل شناسایی ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری است، گفت: در این راستا باید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل تمام تلاش خود را به کار گیرند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: صادرات و واردات در کشور مختص کالاهای مصرفی و لوازم خانگی و محصولات کشاورزی نیست بلکه در حوزه خدمات فنی و مهندسی نیز ظرفیت‌های بسیار عظیمی وجود دارد و باید با مدیریت مناسب توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی استان را فراهم کنیم.

آذرنژاد تصریح کرد: در حال حاضر شرایط بسیار خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی استان اردبیل به کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان فراهم شده است که باید از این فرصت به دست آمده در راستای توسعه صادرات و پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که استان اردبیل 4 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند و یکی از قطب‌های مهم کشاورزی است، بیان کرد: علاوه بر بخش کشاورزی استان اردبیل در بخش‌های مختلف خدمات فنی و مهندسی نیز توانمنمدی‌های زیادی داشته که این قابلیت‌ها نیازمند مدیریت منسجم و راهبردی است.

ارسال نظرات