رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه 5 درصد جمعیت 10 تا 49 سال کشور بیسواد هستند، گفت: 10 درصد جمعیت 10 تا 49 سال کم‌سواد بوده و قبل از اتمام دوره ابتدایی از چرخه آموزش خارج می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۶۶۲۵۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش بسیج، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی امروز در همایش نقش سوادآموزی و آموزش مداوم بزرگسالان در تحقق جوامع پایدار با اشاره به اینکه آموزش و سوادآموزی عنصر کلیدی برای تقویت توسعه پایدار است، اظهار داشت:‌ سوادآموزی، زندگی افراد را تغییر می‌دهد و بررسی‌ها نشان می‌دهد قسمتی از جوامع هنوز نیازمند آموزش و توانمندسازی هستند.

وی افزود: موضوع سواد در جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار گرفته است و در مصوبه سال گذشته هیأت دولت بر اهمیت در خودآموزی، تقویت مشارکت بین بخشی و تعیین نقش برای دستگاه‌های اجرایی تأکید شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه سوادآموزی اشاره و خاطر نشان کرد: تشکیل پایگاه اطلاعات شخصی سواد شهروندان زیر 50 سال، ایجاد حداکثر انعطاف در رویه‌ها و روش‌های سوادآموزی، ایجاد تنوع در محتوای آموزشی کتب درسی و تمرکز در گروه معلولان، زندانیان، عشایر، روستائیان و کارگران از اقدامات انجام گرفته است.

باقرزاده افزود: متأسفانه هنوز بخش قابل توجهی از جامعه از نعمت سواد برخوردار نیستند و 5 درصد جمعیت 10 تا 49 سال کشور خودشان را فاقد مهارت‌های خواندن و نوشتن معرفی کرده‌اند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه 10 درصد جمعیت 10 تا 49 سال کشور کم‌سواد هستند و قبل از اتمام دوره ابتدایی از چرخه آموزش خارج می‌شوند، گفت: 6 میلیون نفر از جمعیت بیسواد کشور بالای 50 سال هستند و در اولویت سوادآموزی قرار ندارند.

باقرزاده با اشاره به اینکه همه ساله شاهد تعدادی از کودکان بازمانده از تحصیل هستیم، تصریح کرد: دستور وزیر آموزش و پرورش برای جذب و نگه‌ داشت کودکان 6 تا 11 ساله مورد تأکید قرار گرفته است.

ارسال نظرات