نبود سیستم سوختگیری هواپیما و محدود بودن تعداد پروازهای فرودگاه نفت شهر دوگنبدان مشکلاتی برای مسافران این شهر ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۶۳۴۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
در حالی که بسیاری از مسافران به دلیل سرعت و استفاده بهتر از وقت پروازهای هوایی را با توجه به پر هزینه بودن آن انتخاب می کنند اما توقف هواپیماهای این فرودگاه در اهواز مرکز خوزستان برای سوختگیری وقت زیادی از مسافران می گیرد.
در حالی که فرودگاه نفت شهر دوگنبدان می تواند قابلیتی برای بهره مندی جمعیت 400هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد مانند دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی باشد اما نبودن بستر پرواز استاندارد مسافران را ناخرسند کرده است.
فرودگاه شهر دوگنبدان که پس از بیش از سه دهه انتظار در سال 91 بهره برداری شد به دلیل نداشتن سیستم سوختگیری هواپیما با استقبال سرد شرکت هایی هواپیمایی کشور روبه روست.
یکی از مسافران فرودگاه نفت شهر دوگنبدان گفت: از شهر دوگنبدان به اهواز مرکز خوزستان سفر کردیم و چند ساعتی است برای پرواز به فرودگاه تهران در انتظار هستیم.
مجتبی احمدوند از مسوولان خواست برای ساماندهی پرواز هواپی در شهر دوگنبدان چاره اندبشی کنند.
یکی از دیگر شهروندان ساکن شهر دوگنبدان گفت: هر دو هفته یک بار برای رسیدن به محل خدمت خود ساعت ها راه را طی می کنم.
احمد نظری افزود: با وجود فعالیت هفت هزار نفر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که بخش زیادی از آنها در استان های بوشهر،خوزستان و فارس در سنگر تولید نفت خدمت می کنند رفع مشکل سیستم سوختگیری برای افزایش تعداد پروازها نیازمند توجه جدی مسوولان است.
رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: احداث جایگاه سوخت رسان در فرودگاه نفت شهر دوگنبدان نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است.
ساسان حبیبی نژاد افزود: شرح نیاز این طرح برای تامین اعتبار برای مسوولان مناطق نفتخیز ارسال شده است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت گفت: شرکت ملی پخش و پالایش قول مساعد برای احداث سیستم سوختگیری هواپیما را در این فرودگاه داده است.
غلامرضا تاجگردون افزود: در حال حاضر مسوولان در حال بررسی موضوع برای اخذ مجوز احداث جایگاه سوخت در فرودگاه نفت شهر دوگنبدان هستند.
وی اظهار کرد: تلاش برای افزایش پروازهای فرودگاه شهر دوگنبدان از دیگر برنامه های مسوولان برای این فرودگاه است.
وی مهمترین مشکل فرودگاه نفت شهر دوگنبدان را تامین سوخت و کمبود اعتبار اعلام کرد.
تاجگردون با اشاره به این که فرودگاه نفت شهر دوگنبدان زیر نظر وزارت نفت است نه شرکت فرودگاه های کشور،خواستار همکاری بیشتر مسوولان به ویژه حوزه نفت برای حل مشکلات این فرودگاه شد.
مدیرخدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: تکمیل بخشهای مختلف فرودگاه شهرستان گچساران به 540 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
یوسف باقری افزود: این اعتبار برای احداث سیستم روشنایی،سیستم کاربری برج مراقبت،تجهیزات مورد نیاز امنیتی، تسطیح زمین، ایستگاه سوخت ثابت، مرمت حصار دور فرودگاه و ساختمان اداری مورد نیاز است.
مدیرخدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: ساخت سالن خروجی، سالن ورودی جدید، سیستم روشنایی موجود، شروع عملیات اجرایی ساختمان سالن تشریفات و خرید تانکر سوخت رسان از سال 93 تاکنون در فرودگاه شهر دوگنبدان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: برای احداث این بخشها 120 میلیارد ریال هزینه شده است.
باقری بیان کرد: فرودگاه این شهر نفتخیز در حال حاضر یک پرواز به تهران دارد که از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام می شود.
وی از اخذ مجوز برای دایر شدن پرواز دوم گچساران تهران از طریق پرواز اهواز، گچساران به تهران خبر داد.
باقری بیان کرد: این پرواز از دوشنبه هفته آینده شروع می شود.
وی ابراز داشت:با توجه به نفتخیر بودن گچساران اجرای طرح توسعه فرودگاه گچساران برای توسعه این شهرستان و انجام نیازهای کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با توجه به واقع شدن تاسیسات این شرکت در چهار استان بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد ضروری دانست.
مردم شهرستان گچساران بیش از سه دهه است برای بهره برداری کامل از فرودگاه این شهرستان انتظار می کشند .
فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و در دولت سابق طول باند آن افزایش یافت.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان 120 هزار نفری گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
شهرستان گچساران دومین تولیدکننده نفت ایران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال نظرات