رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه اگر ورود موبایل مهدی هاشمی با هماهنگی بود، عنوان «کشف» به آن اطلاق نمی‌شد، در عین حال گفت: اگر در بازرسی‌ها دقت کافی صورت نگیرد، با کسانی که دقت لازم نداشتند برخورد می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۴۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

به گزارش بسیج، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله حاج شیخ علی بابایی رئیس شعبه 16 دیوان عالی کشور که در مسجد ارک برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص کشف 30 سکه و یک دستگاه موبایل از مهدی هاشمی و اینکه وکیل وی مدعی شده این وسایل صورت‌جلسه شده بود و با هماهنگی زندان به وی داده شده است، گفت: صورت‌جلسه‌ای در این خصوص به من داده نشده است که ببینم حرف وکیل درست بوده یا خیر اما بحثی که در مورد کشفیات داشتیم، در بازرسی‌ها به آن رسیده‌اند و قطعا اگر زندان اطلاع داشت که اینها همراهش بوده در بازرسی‌ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی‌شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا شما ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه این وسایل صورت‌جلسه شده بود را تکذیب می‌کنید یا خیر، افزود: صورت‌جلسه‌ای به من نرسیده. البته باید بررسی کنم و بگویم.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که آیا ورود سکه به زندان مرسوم است گفت: سکه، پول است و اگر کسی پولی همراهش باشد باید تحویل دهد و ما به جای آن کارت اعتباری می‌دهیم و مبالغ را به حساب آن کارت واریز می‌کنیم و افراد می‌توانند روزانه مبلغی را برداشت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود تغییر رئیس زندان اوین مرتبط با قضیه مهدی هاشمی و ملاقات حضوری او با مادرش بوده است، افزود: کسانی که این موضوعات را به هم ارتباط می‌دهند در خصوص زندان‌بانی اسلامی اطلاعی ندارند. عنوان شده بود رفتار خوب با متهم باعث این تغییرات شده در حالیکه ما باید بگوییم موظف هستیم نسبت به تمام کسانی که وارد زندان می‌شوند رفتار مناسب داشته باشیم زیرا این یک توصیه اسلامی و قانونی است و کسی قطعا به خاطر رفتار خوب تغییر نمی‌یابد یا برکنار نمی‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: ما یک‌سری تغییرات طبیعی داریم که این تغییرات در تهران هم اعمال شد.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که اگر مشخص شود در بحث کشف سکه و موبایل از مهدی هاشمی از سوی ماموران زندان اهمال‌کاری صورت گرفته، برخورد می‌شود یا خیر، گفت: مامورین ما در ورودی‌ها موظف هستند بازرسی‌هایی داشته باشند و بعد از اینکه بازرسی کردند، فرد تحویل زندان می‌شود. به طور طبیعی اگر در بازرسی دقت کافی صورت نگیرد برخورد لازم با کسانی که در مبادی ورودی دقت لازم را نداشتند صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که گوشی کشف شده از مهدی هاشمی، گوشی دوربین‌دار بوده یا ساده افزود: گزارش بازرسی را ندیده‌ام و باید نگاه کنم. اصولا زندان به دلیل ترددهای زیادی که دارد مانند ملاقات خانواده زندانیان، مرخصی‌ها، اعزام به درمانگاه یا اعزام به شعبات، به صورت مرتب کشفیاتی داریم به طوریکه در یک ماه گذشته در بازرسی‌هایی که در سراسر کشور انجام شد صدها موبایل و اشیاء ممنوعه از جمله چاقو از زندانیان کشف شد. 

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: البته امکان اینکه بتوان ورود اشیاء و وسایل غیرمجاز به زندان را به صورت صددرصد کنترل کرد وجود ندارد زیرا هم زندانیان جاسازی‌های خاصی دارند و هم امکانات و تجهیزات کافی نیست.

جهانگیر افزود: برخی وسایلی توسط بعضی ماموران متخلف وارد زندان‌ها می‌شود که این مسئله در حال بررسی و پیگیری است و قطعا برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما داشتن سکه در زندان غیر مجاز است یا خیر گفت: اصولا همراه داشتن پول ممنوعیت قانونی ندارد اما زندان دستورالعملی دارد که بر اساس آن همراه داشتن اشیاء مجاز نیز باید با هماهنگی زندان باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود محمدرضا رحیمی صبح‌ها از زندان خارج و شب‌ها به زندان باز می‌گشته گفت: اصلا اینطور نیست. وی بعد از فوت همسرش به مرخصی رفت و بازگشت و بعد از آن نیز به مرخصی نرفته است.

ارسال نظرات