با چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری
داور آثار نمایشی جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی گفت: علاوه بر تأكید و تمركز بر ویژگی‌های فنی و تكنیكی آثار، بومی بودن و توجه به وجوه ارزشی همچون مناقب انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس كه حوزه هنری درصدد تحقق آن‌هاست را در انتخاب آثار ملاك‌نظر قرار دادیم.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۵۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش بسیج به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حسن دولت‌آبادی، عضو هیئت داوران آثار نمایشی چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری گفت: تحقیقاً این جشنواره یك استثنا در مقایسه با سایر رویدادهای فرهنگی و هنری است و دلیل اصلی آن هم این است كه جشنواره تك‌رشته‌ای نیست و مجموعه‌ای از رشته‌های فرهنگی و هنری حاصل دسترنج فعالان مراكز استانی را دربر می‌گیرد.


وی ادامه داد: داوران و ارزیابان مرحله نهایی این جشنواره در پایان آثار شاخص هر بخش را برای حضور در این رویداد فرهنگی و هنری كه قرار است در اصفهان برگزار شود معرفی می‌كنند. همچنین علاوه بر تأكید و تمركز بر ویژگی‌های فنی و تكنیكی آثار، بومی بودن و توجه به وجوه ارزشی همچون مناقب انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس كه حوزه هنری درصدد تحقق آن هاست را ملاك‌نظر قرار می‌دهند.


مدیر دفتر تئاتر كودك و نوجوان مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح كرد: قطعاً ارزیابی آثار در چند مرحله و حساسیت‌هایی كه در مواردی همچون رعایت وجوه فنی و هنری اثر و پرداختی بكر به محتوای مورد نظر حوزه هنری وجود دارد موجب آن شده است كه در جشنواره پیش‌رو شاهد حضور آثاری در سطح مطلوب كیفی باشیم كه علاوه بر بروز خلاقیت هنری هنرمندان استانی، مسئولان را مجاب به حمایت بیشتر و همه‌جانبه از فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان‌های كشور خواهد كرد.


دولت آبادی در ادامه گفت: با سابقه كاری كه در ارشاد دارم باید به این موضوع اذعان كنم كه ابتكار حوزه هنری و مشخصاً اداره كل امور استان‌ها و مجلس این نهاد انقلابی در ایجاد این جشنواره بی‌بدیل است و حتی در بدنه فرهنگی دولت نیز سابقه چنین رویدادی را نمی توانیم سراغ بگیریم و حال كه این ظرفیت ایجاد شده است تا تولیدات هنرمندان سراسر كشور به ارزیابی و محك گذاشته شود باید سعی در باروری و ارتقای هرچه كیفی‌تر آثار داشته باشیم.


وی در پایان گفت: این مهم به دست نخواهد آمد مگر با جهد و كوشش خستگی‌ناپذیر هنرمندان و همچنین اهتمام و توجه ویژه مسئولان در حمایت از جامعه هنری و تجهیز امكانات كه تصور می كنم جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی نیز به این منظور كه به فكر رفع معایب و كمبودهای موجود باشیم برگزار می‌شود.


یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری 7 تا 9 مهر به میزبانی حوزه هنری اصفهان برگزار خواهد شد. 
    
 
 


ارسال نظرات