خبرهای داغ:
زمانی که از تمدن اسلامی صحبت می کنیم منظور توجه به رشد فکری، تربیتی، فرهنگی، رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی، تعادل جامعه از نظر روحی و روانی، مسالمت‌آمیز بودن رفتارها و تعامل با مسلمانان است.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۲۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،دبیر اجرایی همایش دولت و تمدن اسلامی گفت:امروزه بیشتر محققان و متفکران غربی به اهمیت و برتری تمدن اسلامی در عرصه های مختلف پی برده‌اند.

محمدحسین ریاحی اظهار کرد: دنیای استکبار از اینکه روزی چهره واقعی و درست تمدن اسلامی معرفی شود وحشت دارند، و به همین دلیل درعرصه‌های مختلف تنش‌ها و تحرکاتی علیه تمدن اسلامی و شخصیت‌های مطرح آن ایجاد کرده و می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت مهمترین پشتوانه تمدن اسلامی است، افزود: دولت اسلامی می‌تواند در در یک فرآیند دقیق و منظم و با نهادینه کردن مسائل اجتماعی و فرهنگی به یک رشد شایسته که آن را تمدن اسلامی می دانیم، نقش‌آفرینی کند.

این پژوهشگر و استاد تاریخ با بیان اینکه دولت‌های اسلامی در قرن چهارم و پنجم هجری به عنوان نمودهای موفق فرهنگ و تمدن اسلامی محسوب می‌شوند، بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش تبیین این موضوع است که چگونه می‌توانیم از قرون شکوفایی تمدن اسلامی گذشته یک مسیر تازه برای دست یابی به تمدن بزرگتری را فراهم کنیم.

ریاحی ادامه داد: زمانی که از تمدن اسلامی صحبت می کنیم منظور توجه به رشد فکری، تربیتی، فرهنگی، رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی، تعادل جامعه از نظر روحی و روانی، مسالمت‌آمیز بودن رفتارها و تعامل با مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه قرن چهارم اوج شکوفایی تمدن اسلامی است و غربی‌ها نیز به آن توجه دارند، گفت: غربی‌ها با در نظر گرفتن چنین تمدنی در این قرن در نوشته‌های خود از تمدن اسلامی به عنوان یک آرمان شهر و مدینه فاضله یاد می کنند.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها