خبرهای داغ:
زهرا نصیری
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان :
امسال بیش از 59 هزار معلم در استان اصفهان آماده تعلیم و تربیت به 850 هزار دانش‌آموز هستند
کد خبر: ۸۵۶۶۵۵۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه یک‌سوم مدارس در سطح استان اصفهان معادل ۲هزار مدرسه نیاز به باز‌سازی و نو‌سازی دارند، افزود:این در حالی است که ۱۹۶ مدرسه دارای زیر ۱۰ نفر دانش‌‌آموز و ۱۲ مدرسه ۲ دانش‌آموزی نیز در استان اصفهان وجود دارند.

محمدحسن قائدیها؛درنشست خبری با خبرنگاران پیرامون بازگشایی مدارس افزود: سال تحصیلی پیش‌ رو یکی از سال‌های حساس و سخت خواهد بود به این خاطر ‌که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امسال به‌طور کامل در همه مقاطع اجرا خواهد شد و با ساختار جدیدی روبه‌رو خواهیم بود.

وی بیان داشت: ساختار امسال پایه‌های اول، دوم و سوم در ابتدایی اول، پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در ابتدایی دوم خواهد بود و همچنین مقطع متوسطه اول با پایه‌های هفتم، هشتم و نهم و سه پایه بعدی در مقطع متوسطه دوم خواهد بود.

وی امسال را سال رویارویی آموزش پرورش با مشکلات دانست و افزود: امسال به خاطر کامل شدن این ساختار و حذف پایه اول دبیرستان مشکلات عدیده‌ای پیش‌ رویمان بوده است اما با حضور بیش از 59 هزار همکار فرهنگی در استان آماده خدمت‌رسانی به 850 هزار دانش‌آموز استان اصفهان خواهیم بود.

قائدیها درباره پرداخت سرانه دانش‌آموزی به مدارس تصریح کرد: اولین سرانه دانش‌آموزی مدارس در اوایل هفته آینده واریز خواهد شد ولی برای آماده‌سازی مدارس و پروژه مهر در هفته‌های گذشته مبالغی به حساب مدارس واریز شده است.

وی در ادامه در خصوص حمل و نقل دانش‌‌آموزان استان اصفهان در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نیز ابراز داشت: بر این اساس آموزش و پرورش مدیریت حمل و نقل، دریافت وجه و نظارت بر امور مالی دانش‌آموزان استان را بر عهده دارد و تأیید صلاحیت رانندگان، شناسایی شرکت‌های حمل و نقلی و این موارد به عهده سازمان تاکسیرانی است.

قائدی‌ها با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به لحاظ ساختاری در آموزش و پرورش کشور اجرایی می‌شود، اظهار داشت: بر اساس این سند دوره ابتدایی به دو دوره اول و دوم تقسیم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین استان اصفهان به هفت قطب تقسیم و برای هر قطب به یکی از معاونین سپرده شده است وبرای هر یک از ادارات 40 گانه آموزش و پرورش، یک نفر به عنوان رابط پروژه مهر با اداره کل انتخاب شده است و برای این رابطین جلسات توجیهی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان با اشاره به برگزاری با کیفیت پروژه مهر در سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: استان اصفهان در پروژه مهر سال تحصیلی 94-93 استان اصفهان با کسب نمره 91/4 به عنوان برترین استان کشور در اجرای پروژه مهر کشور شناخته شد.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ تمام توان خود را برای اجرای طرح پروژه مهر بکارگرفته‌ایم و ماه مهر امسال را در یکی از مدارس خاص شهر اصفهان(مدرسه استثنایی طه ) آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها