خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

جامعه معلمان بر وظایف و اهمیت نقششان واقف باشند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان معلمی را که از نظر دینی و ولایی قوی باشد را معلمی نمونه خواند، و گفت: جامعه معلمان باید بر وظیفه خود و اهمیت نقششان نسبت به دانش آموزان واقف باشند.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۶۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت‏ الاسلام والملسمین سیدمحمد شاهچراغی در دیدار اعضای مجمع بسیج فرهنگیان استان سمنان که دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای 17 شهریور ماه اظهار داشت: ما هر چه داریم را مدیون و بدهکار شهدا و خانواده‏های معظم آنها هستیم.

وی بسیج را یکی از واژگان زیبا و دوست‏داشتنی برشمرد و افزود: بسیج هر جا حضور یابد، زیبایی را به همراه خود به آن محفل و مجلس می‏برد خواه بسیج کارگری باشد، خواه دانش‏آموزی، فرهنگیان و یا مربوط و مختص به هر یک از دیگر اقشار جامعه باشد، زیباست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در عظمت و اهمیت نام بسیج و بسیجی بودن همین بس که امام خمینی(ره) فرمودند «من افتخار می‏کنم که یک بسیجی هستم»، عنوان کرد: این سخن را همان امامی بر زبان می‏آورد که نامش دنیا را به لرزه درآورد و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به اینکه بسیج از صدر اسلام تاکنون یار و ناصر اسلام و امت اسلامی بوده است و ریشه قرآنی و حدیثی دارد، خاطرنشان کرد: در روایتی که مصداق روشن آن بسیج و بسیجی است از پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است که«انما نصرالله هذه الامه بضعفائها»؛ همان خداوند به وسیله بسیج مستضعفین امت اسلام و اسلام را یاری کرد و با دست بسیج و بسیجی نصرت بخشید.

وی گفت: اخلاق بسیجی به بسیج زیبایی می بخشد؛ بنابراین اگر بسیج با اخلاق و معیار بسیجی توأم باشد، زیبا است و براین اساس بسیجی باید اخلاق اسلامی و الهی را در خود تقویت و نهادینه کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اخلاق بسیجی دارای سه رکن اساسی اخلاص، نماز و دعا است که باید بدان عمل شود، افزود: آن چیزی که به انسان ارزش می‏دهد و رضایت خداوند را به دنبال دارد؛ اخلاص است.

حجت‏الاسلام شاهچراغی با تأکید بر اینکه باید کار برای رضا خدا انجام شود که اگر اینگونه شد آن عمل ارزشمند است و در حقیقت آنچه که بسیج را از غیربسیج ممتاز کرده است؛ اخلاص است و خداوند تنها مشتری اخلاص می‏باشد، افزود: عده‏ای می‏گویند اگر عزاداری امام حسین(ع) همراه با ریا باشد، مانعی ندارد؛ باید در جواب چنین سخنی گفت چطور می‏شود که در حالی که ریا حرام است و عزاداری مستحب وامام حسین (ع) از ریا بگذرد که این امر مستحب انجام شود؛ بنابراین باید همه کارها با اخلاص همراه باشد و نیت‏ها مخلص و خالص باشد.

وی با بیان اینکه دومین شرط و اصل اخلاق بسیجی توجه به نماز است؛ چرا که با نماز بسیجی خداوند عزوجل اسلام را یاری کرد، اظهار داشت: یک نماز را سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا خواندند و نمازی را امام علی(ع) در محراب کوفه و نماز دیگری را هم ما می‏خوانیم و اینها نشان می‏دهد که نماز اگر همراه با اخلاص باشد انسان را به اعلی ترین درجات می‏رساند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه باید نماز را در اول وقت، به جماعت و در مسجد به جا آورد؛ چرا که نماز معراج مؤمن و نردبان عروج به کمال و سعادت ابدی است؛ گفت: دعا از دیگر شرایط اخلاق بسجی است همان دعایی که رزمندگان اسلام در روزهای سخت دفاع مقدس آن را می‏خواندند.

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی تصریح کرد: نماز، دعا و اخلاص یک محور می خواهد و آن هم ولایت‏فقیه است و خط همان خط امام و رهبری است و دیگر راه ها و خطوط همراه داشتن بار کجی است که هرگز به منزل نخواهد رسید؛ بنابراین باید خط را حفظ کرد؛ چه بسا عده‏ای وارد خط شدند و بعد انحراف پیدا کردند.

وی در ادامه بیان کرد: استان سمنان با سابقه فرهنگی بسیار عظیمش قرص و محکم و استوار است و این خصلت مردمان کویر همچون درختانی محکم و استواری که در کویر می‏رویند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای ستاره‏های روشنی است که رهبر معظم انقلاب در جمع برگزار کنندگان و دست‏اندرکاران کنگره عظیم سه هزار شهید استان سمنان بر آن صحه گذاردند و تأکید کردند که ستاره‏های روشن استان سمنان کم نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت و تأثیرگذاری معلمان بر دانش‏آموزان گفت: نقش معلم بسیار مهم است که دانش‏آموزان می‏خواهند رنگ استاد را به خود بگیرند؛ بنابراین اگر استادی نقشی بی رنگ و فاقد اثر و فایده داشته باشد؛ بالتبع دانش‏آموزان نیز چنین خواهند شد؛ بنابراین جامعه معلمان باید بر وظیفه خود و اهمیت نقششان واقف باشند.

حجت‏الاسلام شاهچراغی معلمی را که از نظر دینی و ولایی قوی باشد را معلمی نمونه خواند و گفت: معلمان سعی کنند سه سفارش امام سجاد(ع) به فرزندانش را به فرزندانشان که همانا دانش‏آموزان این مرز و بوم هستند آموزش دهند.

وی افزود: بدن سالم، دین سالم و اخلاق سالم از سفارشات امام سجاد(ع) به فرزندانش است که معلمان نیز باید سعی کنند این سه سفارش مهم را به دانش‏آموزان را از بدو ورود به مدرسه تا زمان فارغ التحصیلیشان آموزش دهند؛ چرا که اگر بدن، دین و اخلاق سالم بماند؛ دانش آموز در وسط دریای پرتلاطم و هجوم انواع خطرات هم قرار گیرد، آسیبی نخواهد دید و به عبارتی ریشه باید محکم باشد و این ریشه در دستان نهاد آموزش و پرورش است که باید بدان بیش از پیش توجه شود.

در این دیداررییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: استان سمنان یکی از استان های پیشتاز و ممتاز در همه زمینه‏ها از جمله در بسیج است.

شعبانعلی رمضانیان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شوراهای همفکری بسیج فرهنگیان، کارگروه ها و اعضای مجمع این قشر افزود: یکی از مسائل مهمی که بسیج فرهنگیان درصدد آن است توجه به دغدغه‏های آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی و اجتماعی در راستای کمک به مجریان و مسؤولان در راستای پیشبرد کارها و مأموریت‏ها است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش‏ها و خروجی جلسات در احصای مشکلات و ارائه راهکارها در رفع آنها به گونه‏ای باشد که به عنوان یک الگو از سطح استانی به سطحی گسترده در کشور مطرح شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار