مدیرکل امور عشایری استان اردبیل/

شهرستان نیر مستعد راه اندازی گردشگری عشایری

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به قرار گرفتن هفت منطقه نمونه گردشگری در شهرستان نیر گفت: این منطقه با این قابلیت می تواند بهترین مکان برای راه اندازی توریسم عشایری باشد.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۵۵
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، قادر هنرمند، در جلسه بررسی مسائل مشکلات عشایر شهرستان نیر، راه اندازی و رونق گردشگری عشایری را یکی از راه های توسعه منطقه ذکر کرد و افزود: شهرستان نیر با توجه به پتانسیل های موجود می تواند یکی از مکان های مناسب برای این منظور باشد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: عشایر استان اردبیل سالانه به ارزش دو هزار و 300 میلیارد ریال انواع محصولات کشاورزی، دامی و صنایع دستی تولید و روانه بازار می کنند و عشایر استان 30 درصد پروتیین، لبنیات وصنایع دستی استان را تولید می کنند.

هنرمند افزود: جمعیت عشایر استان اردبیل 70 هزار نفر در قالب 13 هزار خانوار است که شش درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و 30 درصد پروتیین، لبنیات و صنایع دستی استان را تولید می کنند.

وی تصریح کرد: عشایر استان در قالب 43 طایفه و در 572 قشلاق و یک هزار و 527 اوبا گذران زندگی می کنند و یک میلیون و 500 واحد دامی دارند.

هنرمند اضافه کرد: امسال راههای ییلاق های عشایری بهسازی شده و در برخی مناطق نیز چشمه های آب ترمیم خواهد شد.

به گزارش نیریمیز شهرستان نیر 196 خانوار عشایری در قالب 982 نفر را داراست و عشایر نیر در 22 ییلاق منطقه سکونت یافته‌اند.

عشایر نیر بیش از 12 هزار دام زنده دارند و تولید 160 تن گوشت، 635 تن شیر و 15 تن پشم در سال از عواید فعالیت این عشایر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار