خبرهای داغ:
در راستای رصد و بررسی مشکلات شهرک عارف، اعضای کمیسیون شهرسازی به همراه برخی مدیران شهری از آن بازدید به عمل آوردند.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۷۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی شورا در جریان این بازدید بر لزوم افزایش خدمات  و امکانات شهری در شهرک عارف تأکید کرد  و افزود: طی چندین سال اخیر شهرک های جدیدی در شهر ساخته شده است که سکونت در این مناطق، باید با تخصیص امکانات و زیرساخت های لازم شهری باشد چراکه  برخورداری از خدمات اولیه شهرنشینی یکی از مطالبات به حق این شهروندان است.

وی  یکی از درخواست های مطروحه از سوی ساکنین شهرک عارف را توزیع مناسب سامانه حمل و نقل  عمومی به مسیرهای مورد نیاز و مرکز شهر برشمرد و افزود: تردد ساکنین این منطقه به لحاظ موقعیت خاص و فاصله تا مرکز شهر، همواره با مشکلاتی مواجه است که باید زمینه ای برای تردد بیشتر خطوط تاکسی و اتوبوس های درون شهری، ایجاد سایبان در ایستگاه ها به منظور رفاه حال شهروندان فراهم شود.

غیاثوند بر لزوم  بهره مندی اهالی شهرک عارف از امکانات ورزشی، فرهنگی و تفریحی تأکید کرد و افزود: بهره مندی شهروندان ساکن در این منطقه باید همسو با مناطق دیگر شهری باشد زیرا فراهم نمودن زمینه هایی برای برگزاری کلاس های مختلف برای به خصوص در حوزه فرهنگی نقش بسزایی در ارتقای شاخص های فرهنگی شهر دارد.

وی با بازدید از بوستان محلی شهرک عارف اظهار داشت: وضعیت روشنایی و پوشش چمنی این بوستان مناسب نیست که باید با ساماندهی آن زمینه را برای بهره مندی ساکنین از امکانات شهری ایجاد نماییم.

این مسئول ضمن بازدید از حاشیه تقاطع امام علی(ع) منتهی به شهرک عارف، اظهار داشت: در انتهای برخی از کوچه های این مسیر راه های دسترسی مناسبی برای ورود شهروندان از حاشیه خیابان به شهرک وجود ندارد که باید طرحی برای ساماندهی حاشیه این بلوار و وضعیت نامطلوب آن برنامه ریزی شود.

در ادامه این بازدید، مشکلات محله لالو هم مورد بررسی قرار گرفت و غیاثوند در این خصوص اظهار داشت: سیمای بصری و شهرسازی در بلوار این محله وضعیت نامطلوبی دارد که باید خاک های وسط این بلوار تسطیح شود.

وی افزود: باید زمینه تخصیص امکانات در محله لالو نیز فراهم شود و با توجه به همجواری این محله با شهرک عارف زمینه ای برای بهره مندی این اهالی از خدمات شهری فراهم شود و مدیران شهری باید با قرار گرفتن در کنار هم و اتخاذ راهکارهای مناسب، زمینه را برای رفع تدریجی این مشکلات فراهم نمایند.

رئیس کمیسیون شهرسازی ادامه داد: تا کنون در این شهرک پروژه های زیرساختی توسط مجموعه مدیریت شهری صورت گرفته اما با توجه افزایش ساکنین و واحد های مسکونی این امکانات پاسخگوی نیاز شهروندان نیست که در صددیم با تخصیص امکانات و تعریف ردیف بودجه، توسعه مطلوبی را برای این شهرک در کنار سایر نقاط تازه تأسیس شهری رقم بزنیم.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید اعضا به صورت مستقیم از روند خدمات مانند وضعیت ایستگاه ها اتوبوس های این شهرک قرار گرفتند و با برخی از ساکنین شهرک عارف دیدار و گفت و گو کردند.

1011/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها