یک تولیدکننده کاشی و سرامیک با بیان اینکه عرضه کاشی و سرامیک بیش از تقاضای بازار است، گفت: متأسفانه با تشدید رکود نیمی از تولید سالانه ۵۰۰ میلیون متر مربعی کارخانجات در انبارها مانده است.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۹۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس سمیعی  با اشاره به اینکه رکود ساخت و ساز باعث شده تا تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در 6 ماه نخست امسال با انباشت 300 میلیون متر مربعی محصولات خود روبه رو شوند، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات کاشی و سرامیک کشور کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند و یا نیمه تعطیل هستند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت در صدور مجوزهای بسیار واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک، گفت: هم اکنون 130 واحد تولیدی مشغول فعالیت در سطح بازار هستند که این میزان بیش از ظرفیت کل کشور است .

مدیر عامل شرکت کاشی و سرامیک البرز با اعلام اینکه عرضه کاشی و سرامیک بیش از تقاضای بازار است، افزود: متأسفانه با تشدید رکود نیمی از تولید سالانه 500 میلیون متر مربعی کارخانجات در انبارها قرار دارد.

سمیعی بر لزوم افزایش صادارت کاشی و سرامیک تأکید کرد و اظهار داشت: باید یک کارگروه ویژه برای تسهیل صادرات کاشی و سرامیک کشور فراهم شود تا بخشی از مشکلات تولیدکنندگان این بخش رفع شود.

ارسال نظرات