خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندارکرمانشاه از عدم تخصیص ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب راه‌آهن کرمانشاه تا کنون خبرداد و گفت: این درحالی است که ۱۷۰ میلیارد تومان به راه آهن قزوین- رشت تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۸۵۶۶۸۴۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، مجتبی نیک کردار با بیان اینکه اعتبار مصوب راه آهن کرمانشاه برای امسال ۱۶۸ میلیارد تومان است، از عدم تخصیص آن تا این لحظه انتقاد کرد و گفت: طی ۵ ماهه امسال تا کنون تخصیصی به راه آهن کرمانشاه داده نشده است و این در حالی است که راه آهن قزوین- رشت ۱۷۰ میلیارد تومان تخصیص گرفته است.

 

وی تصریح کرد: اعتبار مصوب شده راه آهن قزوین- رشت مبلغی معادل ۲۴۰ میلیارد تومان است  که طی امسال ۱۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده اما ریالی از اعتبار مصوب راه آهن ملایر- کرمانشاه که ۱۶۸ میلیارد تومان است تخصیص داده نشده است.

 

اعتبارات باید به نسبت نقدینگی بین استان‌ها تقسیم شود

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: این نوع تخصیص اعتبار که ریالی به ما داده نشده است، خلل ایجاد می کند و در واقع زمانیکه نقدینگی به صندوق دولت و به تبع وزارت مربوطه می آید باید به همه طرح ها به نسبت تخصیص داده شود.

 

وی افزود: بنابراین زمانیکه به راه آهن قزوین – رشت اعتباری تخصیص داده می شود باید به استان کرمانشاه نیز تخصیص داده شود.

 

نیک کردار تصریح کرد: اعتبارات باید به نسبت بین استان های مختلف تخصیص داده شود و به این صورت که یک استان تخصیص داده شده و به دیگری ندهند، نباشد.

 

وی پیشرفت زیر سازی فاز اول راه آهن کرمانشاه(قطعه ملایر- کرمانشاه) را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: خود دولت نیز پیش از این راه آهن ملایر-کرمانشاه را جزو راه آهن های در اولویت اعلام کرده است و باید بنابراینکه اولویت دار اعلام کرده است  اعتبار کافی را بدهد تا به اتمام برسد.

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: البته هم اکنون نیز دولت اعتباری را مصوب کرده اما تخصیص داده نشده است و اعتقاد ما این است که اگر نقدینگی کم آمده به همه به نسبت داده شود و صرف کمبود نقدینگی به راه آهن قزوین – رشj ۱۷۰ میلیارد داده نشود و راه آهن کرمانشاه بی نصیب بماند.

 

راه آهن غرب جزو اولویت ها اعلام شده و باید با اولویت اعتبار بگیرد

 

وی گفت: زمان که نقدینگی به خزانه دولت وارد می شود، تخصیص عمرانی صورت می گیرد و طبق گفته خود دولت راه آهن کرمانشاه جزو پروژه های در اولویت است، بنابراین باید در تخصیص اعتبارات نیز در اولویت باشد.

 

نیک کردار، تاکید کرد: ما به این موضوع اعتراض داریم و معتقدیم اگر پول نیست باید برای قزوین- رشت هم نباشد و اگر پول است باید برای ما هم باشد.

 

وی از پیگیری این موضوع توسط معاونت عمرانی و استاندار خبرداد و گفت: در کنار این موضوع ما دائما با مدیر پروژه راه آهن غرب دائما در تماس  هستیم.

 

تشکیل ۵ کمیته برای پیگیری راه آهن غرب

 

معاون عمرانی استاندار افزود: طبق گفته مدیر پروژه، وزیر راه و شهرسازی دستور تشکیل ۵ کمیته را برای راه آهن غرب  کشور داده است که بنابر آن کمیته هایی چون مالی، قراردادی، اجرایی و...تشکیل شده و تمام مسائل راه آهن غرب کشور در این ۵ کمیته بررسی شود و گزارش واحدی از آن ارائه دهند و وزیر نیز مصر بر این است که با توجه به این گزارش ها اقدام کنند راه آهن غرب را دنبال کند.

 

وی، ابراز امیدواری کرد که وزیر راه و شهرسازی با توجه به گزارشات این کمیته ها سریعا در مورد راه آهن غرب کشور سریعا تصمیم بگیرند.

 

تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی استان

 

نیک کردار از تخصیص حدود ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان برای سایر پروژه ها خبرداد و گفت: این تخصیص هم با تشکیل کمیته تخصیص به دستگاه ها ابلاغ و به پروژه ها تخصیص داده می شود.

 

وی در خصوص اینکه اولویت در تخصیص امسال با چه پروژه هایی است؟ گفت: چون این تخصیص اول امسال بود، علی الحساب به همه دستگاه ها داده شده و در هر دستگاه هم طبیعتا اولویت با پروژه هایی است که از پیشرفت بالایی برخوردار است.

 

انتظار ما تحقق قول مسئولین کشوری در اجرای راه آهن غرب است

 

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در پایان تاکید کرد: انتظار ما و استان این است که با توجه قول صریح  دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برای اتمام راه آهن غرب(فاز ملایر- کرمانشاه) تا سال ۹۴ و سال مالی ۹۴ که تیر ۹۵ است این پروژه به سرانجام برسد.

 

وی یادآور شد: ما امیدوار هستیم که طبق قول آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، آقای نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و آقای آخوندی این پروژه در زمان اعلام شده به نتیجه برسد.


ارسال نظرات