مدیرکل زندان‌های اردبیل/

فعالیت واحدهای مددکاری زندان‌های اردبیل تقویت شود

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: به منظور رفع مشکلات مددجویان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان ضروری است تا فعالیت واحدهای مددکاری زندان‌های اردبیل تقویت شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۰۳
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراد فتحی، در نشست هم‌اندیشی کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار سران قوه قضائیه پیرامون کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تحقق منویات معظم له از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان نظام در حوزه قضا به شمار می‌رود.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: سیاست کاهش جمعیت کیفری اولویت نخست سازمان زندان‌ها بوده و ریاست سازمان تاکید بسزایی به این مقوله دارد چرا که تراکم جمعیت مانع از اجرای سیاست اصلاحی و تربیتی می‌شود و در این زمینه هدفگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

فتحی از این نشست به‌عنوان نشست بارش افکار یاد کرد و از کارشناسان خواست تا به دلیل لمس موضوع افزایش جمعیت کیفری از نزدیک و دست و پنجه نرم کردن آن مشکلات ناشی از آن در زندان‌ها به صورت موشکافانه از تمامی زوایا موضوع را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای کاربردی ارائه کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت تاسیسات حقوقی قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، شتاب بخشیدن به فعالیت واحدهای مددکاری، دو شیفته کردن شورای حل اختلاف مستقر در زندان، استمرار و افزایش بازدید دادستان‌ها و قضات دادسرا از زندان‌ها، افزایش دفعات برگزاری فوق‌العاده جلسات شورای طبقه‌بندی زندان‌ها، استفاده از ظرفیت ستاد دیه، انجمن حمایت زندانیان و گسترش فرهنگ ریش‌سفید منشی برای حل اختلاف و مصالحه، استفاده از ظرفیت مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان برای پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان تاکید کرد.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل بیان کرد: براساس تصمیمات و پیشنهادات ارائه شده ضمن انعکاس نتایج این نشست به مقامات ارشد قضایی استان موارد مصوب که بیش از 45 مورد بوده برای اجرا به زندان‌ها ابلاغ شود تا در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار