خبرهای داغ:
تامين هزينه‌ها و سودآوري مراکز توانبخشی بنیادشهید و امور ایثارگران استان و خدمت در شان جامعه ايثارگران از مهمترين اهداف موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ايثار است.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۱۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبر گزاری بسیج به نقل از روابط عمومی ایثار، محمدرضا پورحاج رضایی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار با اشاره به نحوه فعالیت‌های این موسسه گفت: از بهمن ماه سال گذشته، موسسه فرهنگي و ورزشي ايثار سابق كه از واحدهاي زير مجموعه معاونت فرهنگي بنياد بود با هدف اداره مطلوب مراكز توانبخشي، به موسسه فوق، تغيير نام یافت و به صورت موسسه وابسته به بنياد تعريف و تاسيس شد.

وی افزود: براي شروع فعاليت موسسه ایثار، زيرساخت‌هاي لازم طراحي و اساسنامه گذشته موسسه فوق با اصلاحاتي در نحوه اداره مراكز فرهنگي، ورزشي و توانبخشي بنیاد استان‌ها با رويكرد درآمدزايي و خودگرداني تغيير داده شد.

پورحاج رضایی به مراکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی بنياد استان‌ها اشاره کرد و گفت: ساخت این مراکز با مسئوليت معاونت توسعه مديريت و منابع انساني بنیادها از سال 86 با هدف خدمات‌رساني به جامعه هدف در كشور شروع شد.

وي با اشاره به اينكه موسسه ايثار هيچ دخالتي در ساخت، طراحي و تامين اعتبارات مراکز توان‌بخشی بنیادها ندارد، افزود: به محض ساخت و تجهيز مركز فوق، موسسه فرهنگي، ورزشي و توانبخشي ايثار به عنوان اداره‌كننده و دستگاه بهره‌بردار از اين پروژه معرفي شده و اين مراكز با همه امكانات در اختيار موسسه قرار مي‌گيرد.

پورحاج رضایی تامين هزينه‌ها و سودآوري مراکز توانبخشی بنیادهای استان و خدمت در شان جامعه ايثارگران را از مهمترين اهداف موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ايثار برشمرد و گفت: اهداف تاسيس این موسسه طبق آئين نامه متعددي طراحی و در استان‌هايي كه موسسه فوق را دارند، ابلاغ شده است.

این مسئول با اشاره به اينكه موسسه ايثار در برخي استان‌ها تشكيل شده و در استان‌هاي ديگر به مرور زمان تاسیس مي‌شود، افزود: موسسه ايثار مكلف است خدمات مراکز توانبخشی را در شان خانواده شاهد و ايثارگر به صورت رايگان به آنها ارائه دهد.

وي با اشاره به نحوه تاسيس شعبه موسسه ايثار در استان‌ها گفت:‌ اگر بنياد هر استاني 2 مركز درآمدزا داشته باشد كه بودجه خودش را تامين كند و خودگردان باشد، مدیران کل مي‌توانند درخواست تاسيس بدهند.

 

1005/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها