مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خبر داد:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۵۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، رسول جلائی در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این شورا در حوزه تبیین فرهنگ دفاع مقدس فعالیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از اهداف مورد توجه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صرفا توسعه فعالیت‌های مربوط در امر دفاع مقدس نیست بلکه بدنبال ساماندهی کارها در این حوزه هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان مشارکت جهت هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری را از دیگر اهداف این شورا عنوان کرد و افزود: آسیب‌شناسی در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت از جمله فعالیت‌‌هایی است که باید در این شورا به آن پرداخته شود.

جلائی با بیان اینکه این شورا از کمیته‌های هفت‌گانه تخصصی تشکیل شده است گفت: جلسات شورای هماهنگی هر 2 ماه یکبار و جلسات کمیته ها نیز هر 20 روز یکبار انجام خواهد شد تا خوراک مباحث برای جلسه شورا فراهم شود.

وی استاندار به عنوان رییس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است گفت: کمیته آموزش با مسئولیت دانشگاه گیلان، کمیته ادبی، هنری و نمایش با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای دفاع مقدس با مسئولیت صداوسیما، کمیته فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس با مسئولیت شهرداری رشت، کمیته راهیان نور با مسئولیت سپاه قدس گیلان، کمیته پیشکسوتان جهاد و مقاومت با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر رزهشای دفاع مقدس و کمیته زنان و دفاع مقدس با مسئولیت حوزه امور بانوان استانداری است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان شعار هفته دفاع مقدس امسال را "ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی" عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس یکی از موضوعات محوری کشور ماست.

جلائی، از اجرای 450 فعالیت اصلی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از این تعداد 30 فعالیت شاخص هستند.

وی برگزاری رژه نیروهای مسلح، رونمایی از 12 عنوان کتاب دفاع مقدس، افتتاح گلزار شهدا، رونمایی از یادمان 7 شهید در دانشگاه چمران، طرح جهادی دیداری با ایثارگان، تجلیل از دانش‌آموزان فعال در اردوهای راهیان‌نور، اختتامیه جشنواره استانی عکس و فیلم بسیح، پیاده‌روی خانوادگی، نکوهداشت فرماندهان شهید با محوریت شهید نامجو، یادواره شهدای تبلیغ، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، همایش بازکاوی عملیات ثامن‌الائمه و ... را از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس بیان کرد.

ارسال نظرات