حجت‌الاسلام ملكدار:

تمایل مركز مدیریت حوزه‌های علمیه به امضای تفاهم‌نامه با حوزه هنری

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه و مسئول جشنواره «هنر آسمانی» ویژه فضلا و طلاب گفت: آقای مومنی‌شریف را انسانی بسیار خوش‌فكر و متدین یافتم؛ كسی كه واقعا دلش می‌خواهد در زمینه فرهنگ و هنر كار كند، نه اینكه دنبال اسم و رسم و عنوان باشد. ما ارتباطمان را در آینده با ایشان و حوزه هنری گسترده‌تر می‌كنیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۲۳
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به گزارش بسیج به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حجت الاسلام و المسلمین محمود ملكدار، مسئول جشنواره «هنر آسمانی»، رئیس دبیرخانه دائمی این جشنواره و معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه كشور  درباره مشاركت مركز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر كشور با حوزه هنری در برگزاری این جشنواره گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی جزو بنیان‌گذاران جشنواره «هنر آسمانی» ویژه فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر كشور بوده است. وقتی من اساسنامه و گزارش‌كار این چند سال جشنواره را مطالعه می‌كردم، دیدم كه اساسا حوزه هنری از موسسان و بنیان‌گذاران این جشنواره بوده است. 

وی ادامه داد: نكته‌ای كه برای من جالب بود این است كه در حین مطالعه دیدم كه حوزه هنری خیلی انتظاری هم از مركز مدیریت ندارند كه مثلا حالا بیاید به خاطر این مشاركت زحمات‌شان را جبران كند. من متوجه شدم كه مسئولان حوزه هنری فقط می‌خواهند خدمتی به فرهنگ و هنر كشور داشته باشند. این در حالی است كه تاكنون در بین نهادهای مشاركت‌كننده در برگزاری این جشنواره، واقعا نقش اصلی را حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی داشته است.

حجت‌الاسلام ملكدار درباره مشاركت‌های آتی مركز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر كشور با حوزه هنری اظهار كرد: ما برای برگزاری «چهارمین جشنواره هنر آسمانی» یك جلسه با حاج‌ آقای مومنی برگزار كردیم و طبیعتا چون جلسه اول بود، بیشتر زمان جلسه به معارفه و تعارفات گذشت، اما درباره مشاركت در این جشنواره هم صحبت‌هایی داشتیم. من ایشان را آدم بسیار خوش‌فكر و متدین یافتم؛ ایشان را آدمی دیدم كه واقعا دلش می‌خواهد در زمینه فرهنگ و هنر كار كند، نه اینكه دنبال اسم و رسم و عنوان باشد. بنابراین بنای ما این است كه ارتباطمان را در آینده با ایشان قوی‌تر و گسترده‌تر كنیم. 

مسئول چهارمین جشنواره سراسری «هنر آسمانی» با بیان اینكه در مراحل بعدی این ارتباط، برنامه‌ریزی بلندمدتی خواهیم داشت، افزود: متاسفانه در سه دوره گذشته برگزاری این جشنواره، ارتباط مركز مدیریت با حضوره هنری فقط به انجام كارهای جشنواره در زمان برگزاری آن محدود بوده است، اما بنای ما این است كه جلسات مستمری با حوزه هنری داشته باشیم و برنامه‌های هنری را برای انجام كارهای كلی‌تر انجام دهیم. 

وی از تصمیم مركز مدیریت برای امضای تفاهم‌نامه در زمینه كارهای هنری با حوزه هنری خبر داد و گفت: در ذهن داریم كه یك تفاهم‌نامه را به آقای مومنی پیشنهاد بدهیم و در صورت تمایل طرفین به امضا برساینم تا در قالب این تفاهم‌نامه بتوانیم مثلا آثاری را كه طلاب هنرمند سراسر كشور به جشنواره هنر آسمانی ارسال می‌كنند توسط حوزه هنری به مخاطبان این آثار در سراسر كشور عرضه كنیم. 

حجت‌الاسلام ملكدار با بیان اینكه به هر حال مركز مدیریت حوزه‌های علمیه تشكیلات قوی‌ای برای انجام امور اجرایی در زمینه هنر ندارد تا بتواند آثار هنری را منتشر كند یا نمایشگاه برگزار كند و... گفت: ما نیاز داریم كه نهادهایی كه از نظر تشكیلاتی در این زمینه كار كرده‌اند و امكانات مناسب این كار را دارند با ما مشاركت كنند؛ یكی از بهترین این نهادها به نظر من حوزه هنری است كه ان‌شاءالله در قالب آن تفاهم‌نامه آثار ما را به چاپ برساند و از طرفی هم آثار و آموزه‌های هنری و حتی استادان و هنرمندان شناخته‌شده این نهاد به جشنواره ما راه پیدا كنند و ما بتوانیم از آن‌ها استفاده كنیم. 

رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره «هنر آسمانی» افزود: امیدواریم برنامه‌های مستمر را با حوزه هنری برگزار كنیم تا هنرمندان ارزشی كشور كه در حوزه هنری فعالیت دارند در بین حوزویان و طلاب هم پایگاه و جایگاه ویژه‌ای پیدا كنند و تعامل خوبی میان هنرمندان و حوزویان برقرار شود. 

وی با تاكید بر اینكه متاسفانه هنوز ارتباط مركز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر كشور با حوزه هنری سازمان تبلیغات چنان كه باید و شاید قوت نگرفته است، گفت: البته ما با حوزه هنری استان قم ارتباط خوبی داریم ولی این هنوز كافی نیست. امیدواریم این ارتباطات با حوزه‌های هنری همه استان‌ها و با شخص آقای مومنی در حوزه هنری مركز تقویت شود تا بتوانیم تعامل هنری خوبی در حوزه انتشار و عرضه آثار هنری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ملكدار افزود: به‌ویژه چون هم حوزه هنری و هم مركز مدیریت حوزه‌های علمیه در سراسركشور مركز و اداره دارند، می‌توانیم در قالب كمیته‌هایی در استان ها فعالیت‌‌های هنری حوزویان استانی را تقویت كنیم. 

مسئول جشنواره «هنر آسمانی» در بخش دیگری از سخنانش تصریح كرد: هم حوزه هنری و هم مركز مدیریت حوزه‌های علمیه این ظرفیت را دارند كه كارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با محور هنر را برگزار كنند، و این جزو برنامه‌های آتی ما خواهد بود كه هم در قم و هم در استان‌های دیگر كشور و كلاس‌ها و كارگاه‌های هنری را با حضور استادان و هنرمندان حوزه هنری داشته باشیم. این هم باید در بخشی از آن تفاهم‌نامه وجود داشته باشد و طبیعتا چون امكانات هنرمندان حوزوی ما در استان‌های دیگر ضعیف تر است دوست داریم از ظرفیت حوزه هنری در استان ها استفاده كنیم و هنر هنرمندان طلبه استانی را با برگزاری جلسات نقد و بررسی و آموزش‌های هنری و... رشد و ارتقا دهیم.

چهارمین جشنواره «هنر آسمانی» ویژه فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر كشور به همت مركز مدیریت حوزه‌های علمیه و با مشاركت حوزه هنری بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار به این جشنواره پایان آبان‌ماه به اتمام می‌رسد.

ارسال نظرات