با چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری
مسئول كمیته‌ هنرهای نمایشی جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری گفت: پیشنهاد ما این است كه در بخش هنرهای نمایشی ضمن تولید لوح فشرده آثار برتر كه در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، آثار برگزیده در استان‌های متقاضی سراسر كشور اجرا شوند تا هنرمندان كشور با تولیدات فاخر آشنایی پیدا كنند.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۲۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش بسیج به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری،  سینا دلشادی، مسئول كمیته‌ هنرهای نمایشی جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری،   گفت: در انتخاب آثار توجه به 3 مؤلفه برای كمیته بسیار مهم بود. نخست توجه به محتوا و مضمون آثار كه منطبق با الگوهای پنجگانه حوزه هنری باشند، پس از آن بحث فنی و تكنیكی آثار مهم بود و در آخر توجه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بومی و فرهنگ منطقه‌ای  استان تا هر استانی علاوه بر توجه به محتوا و تكنیك، اثرش مطابق با فرهنگ منطقه‌ای استان باشد. به عنوان مثال، اثری با موضوع دفاع مقدس در هر استانی منطبق با فرهنگ آن تولید شود بنابراین ترجمان دفاع مقدس در هر استانی متفاوت است.


وی عنوان كرد: استقبال مراكز استانی در بخش هنرهای نمایشی در این دوره چشمگیر بود؛ به‌خصوص در نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی تولیدات خوبی ارسال شد. از آثار ارسالی به جشنواره 10 اثر در بخش نمایش‌های صحنه‌ای، 7 اثر خیابانی، 5 اثر در بخش پژوهش و 5 نمایشنامه به مرحله نهایی داوری راه یافتند كه در نهایت در هر بخش یك اثر برتر و یك اثر تقدیری معرفی می‌شوند.


مسئول كمیته‌ هنرهای نمایشی جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری گفت: آثار و تولیدات چنانچه صحیح، مبتنی بر مؤلفه‌های فنی و متناسب با ارزش‌های حوزه هنری باشند، نقشی الگوآفرین خواهند داشت. در واقع این تولیدات نقش جریان‌ساز را در زمینه فعالیت‌ استان خود ایفا خواهند كرد.


وی درباره اجرای آثار بعد از اختتامیه جشنواره بیان كرد: پیشنهاد ما این است كه در بخش هنرهای نمایشی ضمن تولید لوح فشرده آثار برتر كه در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، آثار برگزیده در استان‌های متقاضی سراسر كشور اجرا شوند تا هنرمندان كشور با تولیدات فاخر آشنایی پیدا كنند.


چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری 7 تا 9 مهرماه سال جاری به میزبانی حوزه هنری اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات