خبرهای داغ:
بیشترین مانع برای تشکیل صندوق تعاونی روستایی در استان اصفهان به دلیل عدم پیگیری مسئولان مربوطه بوده و در این زمینه مشکل تنها اختصاص بودجه نبوده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۵۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، مدیرسازمان تعاون روستایی استان اصفهان از خرید 180 هزارتن گندم ازگندمکاران اصفهان درسال جاری خبرداد و گفت: 108 هزارتن ازاین میزان تحویل تعاون روستایی شهرستانها وبقیه تحویل شرکت غله استان اصفهان شده است.

سلیمان میرزایی؛ درگفتگوبا خبرنگار بسیج از اقدامات انجام شده پس از انتصاب سه ماه اش در این سمت سخن به میان آورد وگفت:بااقداماتی که برای خرید تضمینی گندم صورت گرفت از خرداد ماه تاکنون اعتبار هزار و 240 میلیارد ریالی به کشاورزان پرداخت شده که معادل 84 درصد ارزش گندم خریداری شده است.

وی بااشاره به اینکه از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تاکنون 65 هزار تن گندم از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده است که این رقم نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است بیان داشت: در همین مدت نیز 31 هزار تن جو و 1360 تن سیب زمینی بهاره، بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که البته این روند خرید همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/63055/

وی با تاکید کرد:برای رفاه حال کشاورزان و تسریع در امر تحویل سیب زمینی بهاره، علاوه بر سردخانه سپاهان نان بعنوان مرکز خرید این محصول، سردخانه قائم، مبارکه و نجف آباد نیز بعنوان مراکز خرید معرفی می گردد.

وی افزود: خرید تضمینی سیب زمینی بهاره 5 هزارو 307 تن به ارزش 18 میلیارد ریال از کشاورزان خمینی شهر ، فلاورجان ، مبارکه واصفهان خریداری شده است.

این مقام مسئول سپس به خرید شیر از دامداران نیز اشاره کرد و افزود: از دی پارسال تا شهریور امسال 89 هزارتن شیرخام ازدامداران برای تامین 40 درصد شیرمورد نیاز کشور خریداری و هزارو 280 میلیارد ریال هم تحویل دامداران شده است.

وی بااشاره به اینکه تا کنون میزان شیر خام خریداری شده به صورت تضمینی از دامداران 68 هزار تن است که معادل 40 درصد کل خرید شیر کشور توسط سایر استان ها می باشد تصریح کرد:هر کیلو شیر به مبلغ14400ریال خریداری شده که به کارخانه های استان جهت تبدیل به شیر خشک و خامه تحویل گردیده است.

میرزایی بیان داشت:از این میزان شیر5 هزار و 200 تن شیر خشک جهت صادرات و6 هزارتن خامه استحصال شده است. تولید روزانه شیر در استان 3000 تن و مقدارخرید روزانه شیر دراستان اصفهان حدود 400 تن می باشد.

مدیرسازمان تعاون روستایی استان اصفهان افزود: همچنین هفت هزارتن شیرخشک دراستان اصفهان برای صادرات تولید شده است.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان اصفهان در قالب طرح حمایتی از دامداران تاکنون 90 هزار تن شیر خریداری کرده است ، اظهار کرد:دولت برای خرید شیر حمایتی در استان اصفهان 130 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی سپس به سراغ ارائه امار از تعاونی های استان رفت و افزود: 67 تعاونی تولیدی روستایی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 47 تعاونی فعال و 20 تعاونی نیمه فعال و غیر فعال است.که بیشتر تعاونی های نیمه فعال و راکد در سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد.

وی همچنین در باره مشکلات کنونی تعاونی های اصفهان نیمه فعال گفت : عدم نقدینگی ، وجود مشکلات مالکیتی ، ارزش افزوده زمین و نبود روح همکاری و مشارکت از مهمترین مشکلات تعاونی های غیر فعال و نیمه فعال است.

میرزایی؛ با بیان اینکه درمدت دو سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان تسهیلات فنی و اعتباری با کارمزد 8 تا 11 درصد به شرکت های تعاونی تخصیص داده شده است گفت: متاسفانه صندوق تعاون روستایی از جمله اقداماتی بود که در سایر استانهای کشور تشکیل شد اما تاکنون در استان اصفهان تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: برخی تشکیا نشدن این صندوق تعاونی را به نبود بودجه نسبت داده اند که گفته ها در این زمینه اشتباه است چرا که بیشترین عدم تشکیل این تعاونی به عدم پیگیری مسئولان مربوطه بر می گردد و در این زمینه مشکل تنها اختصاص بودجه نبوده است.

وی بیان داشت: درصدد هستیم تا هرچه زودتر مشکل این صندوق را برطرف کنیم و با اعتبارات موجود در اصفهان نیز این صندوق تشکیل شود.

مدیرسازمان تعاون روستایی استان اصفهان؛ با بیان اینکه 21 اتحادیه و تعاونی روستایی در استان اصفهان وجود دارد گفت : حدود 270 هزار بهره بردار کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 85 هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها