مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار گفت: در طی 10 روز گذشته اولین محموله‌های تخم مرغ وارد عراق شده و به طور میانگین روزانه 350 تن تخم مرغ به این کشور صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۶۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، خوشبختانه با تلاش مسئولان پس از 44 روز ممنوعیت صادراتی در نهایت از 10 روز گذشته اولین محموله های صادراتی تخم مرغ وارد عراق شده که در این مدت روزانه 300 الی 350 تن صادرات به این کشور داشته ایم.

در واقع با توجه به تقاضا درخواست مجوز صادرات بیش از این است منتهی این مجوزها حدود یک ماه اعتبار دارند که صادر کننده متناسب با مجوز و طی کردن مراحل و فرآیند صادراتی، محصول خود را صادر می کند.

براین اساس از زمان شروع صادرات قیمت تخم مرغ افزایش داشته به گونه ای که در حال حاضر قیمت به 3 هزار الی 3هزار و 100 تومان رسیده اما هنوز با قیمت واقعی محصول به سبب روند کند صادرات، افت شدید قیمت در داخل عراق و مسائل و بوروکراسی اداری فاصله داریم. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته پروسه اداری صادرات به کردستان عراق به اتمام رسیده وطی هفته جاری صادرات به این کشور آغاز می شود اما از سویی مشکل وکار اداری صادرات به افغانستان به صورت صد درصد حل نشده که امیدوارم با پیگیری های انجام شده ظرف روزهای آینده شاهد عادی شدن مسیر صادرات باشیم.

همچنین قیمت منطقی تخم مرغ باید درب مرغداری حدود 4هزار تومان ودر بازار مصرف به سبب عوامل و هزینه های خرده فروشب وبنکداری باید 20 درصد قیمت افزایش داده شود واز سویی با افزایش هزینه های صادراتی تخم مرغ بین 3500 الی 3600 تومان در مرز تحویل تجار عراقی می شود.

براساس این گزارش؛ برنامه ریزی تولید برای مرغ تخم گذار 18 ماهه بوده که در این مدت با وجود مشکلات صادراتی برنامه تغییری پیدا نکرده به گونه ای که تقریبا مازاد 10 درصدی تولید داریم که با توجه به فصل پاییز و افزایش تقاضا وصادرات امیدوارم دیگر شاهد مازاد تولید نداشته باشیم.

در این راستا رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار داشت: از 10 روز گذشته با شروع صادرات مجدد به عراق روزانه متوسط 300 الی 350 تن صادرات به این کشور داریم در حالیکه تقاضا برای درخواست مجوز صادرات بیش از این است اما از طرفی این مجوزها حدود یک ماه اعتبار دارند به گونه ای که صادر کنندگان متناسب با مجوز و طی کردن مراحل وفرآیند صادراتی محصول خود را صادر میکنند.

وی افزود: روند صادرات به سبب حل نشدن تمام مسائل صادراتی وبوروکراسی اداری عراق روند پرشتابی نبوده وبه همین خاطر با قیمت واقعی محصول فاصله داریم واز سویی پروسه اداری صادرات به کردستان عراق به اتمام رسیده وطی هفته جاری صادرات به این کشور آغاز میشود.

ترکاشوند در ادامه بیان کرد: تولیدکنندگان با توقف صادرات در 45 روز گذشته وقرار داشتن درفصل تابستان با مازاد تولید مواجه شده واز سویی امیدوارم با توجه به فصل پاییز وافزایش تقاضا وصادرات دیگر شاهد مازاد تولید نباشیم.

وی بیان کرد: قیمت منطقی تخم مرغ باید درب مرغداری از این مقطع به بعد حدود 4هزار تومان ودر بازارمصرف به سبب عوامل وهزینه های عمده فروشی، خرده فروشی وبنکداری باید 20 درصد  قیمت افزایش داده شود. 

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم گذار تصریح کرد: قیمت صادرات تخم مرغ را با سه هزار و200 تومان در گمرکات شروع کردیم که در حال حاضربا توجه به افزایش هزینه های صادراتی بین سه هزارو500 الی سه هزار و600تومان در مرز تحویل تجار عراقی می شود.

براساس این گزارش؛ خوشبختانه پس از 44 روز ممنوعیت صادراتی در نهایت از 10 روز گذشته اولین محموله های صادراتی تخم مرغ وارد عراق شده که در این مدت روزانه 300 الی 350 تن صادرات به این کشور داشتیم واز سویی پروسه اداری صادرات به کردستان عراق به اتمام رسیده وطی هفته جاری صادرات به این کشورآغاز می شود.
ارسال نظرات